En helg fullproppad med måsten!
Det börjar dra ihop sig för Sonens student - fredag 5:e juni springer han ut - och det är en massa fix inför det.
Vi kommer att vara här hemma för mottagning, vilket är lite nervöst med tanke på att det blir lite väderberoende. Vi har såklart huset att vara i, men det är tajt med plats.
Så ett viktigt mål blir att städa ur uterummet, som i nästan två år agerat förråd, så vi har det utrymmet också. Och det var bland annat det jag gjorde hela lördagen. Är inte klar men det kommer att bli klart. Jag städade också en del på tomten. Innan det började ÖS-regna.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Vi har gjort det lite lätt för oss när det gäller maten på mottagningen, och bokade en foodtruck. Jag hittade en hyfsat nära, och när Maken kom hem från jobbet i fredags åkte vi och åt middagen där. En testkörning helt enkelt. Och ja. Det var VÄL godkänt, vill jag påstå! 🙌🙌
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Ah! Just det! Skit-löjlig grej säkert MEN!
I julas fixade jag och Dottern naglarna och det var kul och lite härligt osv. I januari tror jag det var, så tog jag bort dem och mina riktiga naglar skulle få komma fram. Och herre JÄVLAR vilka problem jag haft! Asså naglarna är SÅ fula och de går sönder bara man drar fingrarna genom håret. Alltså - det har varit KATASTROF!
Men nu ÄNTLIGEN börjar mina egna naglar komma tillbaka - så smått i alla fall! 🤩
Det tog nästan ett halvår?! Sjukt ju?!
Jag kommer fan aldrig mer att fixa naglarna sådär! Visst att jag kan gå och få mina egna naglar fixade men fejk-naglar? Nejtack! Hur fint det än är - för det är det ju - det är fan inte värt att pajja de egna naglarna så där illa!
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Kollade också "The Crash" i helgen.
Jag och Dottern skulle se den ihop men hon klarade inte av det. Vi kom fem/tio minuter in, men hon ba "Näe.... det här går inte... stäng av!". Hon fick typ panik?
Vi har sett massor av true crime men nånting hände när vi såg "The Perfect Neighbour" för ett tag sen. Den är så jävla... jag vet inte... rå? Alltså det är bara bodycam och bilder från polisbilar och polisstationer etc. Inga intervjuer. Inga andra bilder. Allting är in-your-face och det kommer O-TE-ROLIGT nära. Och där någonstans tror jag det blev för jobbigt. Barn som bryter ihop och skriker efter Mamma, HLR mitt framför kameran... det var tufft.
Så nu när det var festande, glada, med-hela-livet-framför-sig-ungdomar och krossade föräldrar så gick det bara inte. Så jag fick kolla själv.
Och asså... jag får bara en enda fråga i huvudet när jag ser den här, och det är "Varför??"
Om hon ville ha ihjäl sin snubbe så måste hon ju ha varit ok med att dö själv? Finns inte en chans att man kör i 157 km/tim rätt in i en vägg och man samtidigt tror att man ska överleva själv. Och då tänker jag att det måste ha varit murder/scuicide-alternativet. Men hon överlevde.
En annan grej: man säger att hon har POTS och beskriver att man kan tuppa av etc utan förvarning. Hennes mamma fick frågor om varför hon fick köra bil med en sån diagnos, och jag tänker direkt att här i Sverige hade hon inte ens fått körkort med en sån diagnos. Eller så hade hon fått körkortet indraget vid en senare diagnos om hon redan tagit det. Men i USA får man körkortet ändå, utan reservation? Det låter ju... märkligt?
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Och så idag då. Mors Dag. ♡
Maken drog och jobbade kvällspasset, så honom ska jag hämta vid tåget igen vid midnatt.
När jag kört honom till tåget passade jag på att åka och fixa lite hos Lilla Mamma. Fy tusan det var igenvuxet och dant! Det är bara jag som är där och fixar, och nu var det ett tag sen sist. Det syntes. Men det blev fint i alla fall.
Dottern drog för att hänga med kompis som hon inte träffat på ett tag. Kompisen har också flyttat så det var väl lite spännande att se hennes nya crib.
Sonen drog och jobbade vid åtta och han kom hem ungefär när Dottern drog. Han var svintrött efter studentaktiviteter torsdag/fredag och jobb lördag/söndag. Så han skulle bara chilla ute i stugan. Tog fem minuter och sen kom han in å bara "De e MYROR överallt!!!!!"
Så idag har vi städat ur hela stugan. Asså tömt på allt, dammsugit, torkat av, sorterat ut, slängt, och sen ställt tillbaka. Vi har behandlat med Myrr, ställt ut mysdosor och sprayat med ättika. När det väl var klart var han så trött att han höll på att kräkas.
Och nej. Det var inte myror "överallt". Men det hade hittat in några stycken så det var bra att vi tog skiten på en gång. Det kommer säkert vara lite knöl innan allt är borta men... hoppas vi tog det i tid.
Jag hade planerat att åka till Tippen - sket sig.
Jag hade planerat att tömma uterummet - sket sig.
Kvällen är inte slut än.
Men det är jag.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡









Inga kommentarer:
Skicka en kommentar