============================================================

torsdag 24 juli 2014

#Sommarlov2014 - Skisser för dagen

God Torsdag!

Har just läst att vi uppgraderats till en Klass2-varning av SMHI här! Det kommer alltså att bli "extrema temperaturer", säger dom. Över 30 grader lokalt! Helt bananas!

Jag hade planerat att strutta runt på tomten i bikini (okej... tankini, eller vad det heter... men ändå!) och rensa gräsmattan på tistlar och annat vidrigt, men vi får se hur väl de planerna håller idag, givet de här nya uppgifterna. Jag har i alla fall ritat upp reglerna för barnen:

1. Bada!
2. Håll er i skuggan, eller inne!
3. Drick mycket!
4. Ät mycket glass!

Jag tror banne mig att de där reglerna ska gälla alla i familjen faktiskt... När jag tänker efter...

Enligt prognoserna ska det hålla i sig över lördagen också eventuellt, sen vänder det neråt igen. Vilket kan vara skönt, eftersom vi ska ut på en mini-semester igen på söndag.




1. Morgontemp vid halv nio - i solen, visserligen!
2. Temp i poolen lär väl bli över 30 grader idag om det fortsätter så här!



1. Morgonens Barn-Frulle
2. Morgonens Mamma-Frulle. Med tillhörande SurfPlatta och "Alphas" på NetFlix! :-)

Inga kommentarer: