============================================================

fredag 25 juli 2014

#Sommarlov2014 - Tropisk natt och glödhet fredag

God Morgon!

Trots tropisk hetta har jag väldigt svårt att plocka ut mitt "tjock-täcke" ur påslakanet. Jag vill liksom fortfarande att det ska vara stort, bylsigt och gosigt. Sen att jag i princip tvingas sova utan täcke helt och hållet i den här hettan är ju en annan sak... ;-)

Idag är det Makens sista dag på jobbet innan han får gå hem för tre veckors ledigt. Så skönt! Mina två veckor ensam med barnen har bara flugit förbi känns det som. Märkligt nog. Och nu har jag bara två veckor kvar. Men jag klagar inte. Det är faktiskt få förunnat att kunna ta ut FEM veckors ledigt på raken. Jag vet det. Men jag brukar också få förklara att jag ändå jobbar då och då under semestern. Helt urkopplad är jag aldrig. Senast igår hade jag ett telefonmöte med min chef.

Idag får vi nog göra en repris av igår - poolhäng, skugghäng och inomhushäng. Annars brinner vi nog upp lite smått här. Den där turen ner till lokala ICA-butiken får jag skjuta på till ikväll när Pappan kommit hem. Jag kan helt enkelt inte med att släpa omkring på två små barn nere på ICA när det är så här varmt. Så får det bli!

I morgon fyller jag år och räknar med andra ord med att inte behöva göra ett jäkla dugg på hela dagen! Ja, det kommer ju inte att hålla alls, men drömma kan man ju alltid... ;-)

Nu: Frulle i hammocken!

FRIDENS! :-)


Dagens Frulle: Iste, vattenmelon och ägg

Inga kommentarer: