============================================================

torsdag 24 juli 2014

#Sommarlov2014 - Uppsummering

God Kväll!

Behagligare temperatur ute nu. Herregud vad varmt vi haft det idag! Jag brukar ju alltid klara av att hålla mig i skuggan och tycka att det är ganska lagom. Men idag har inte ens det räckt.

Vi har badat i omgångar, jag och barnen. Och hållit oss inomhus däremellan. På eftermiddagen drabbades vi av strömavbrott här i två timmar. Det var lite läskigt faktiskt. Total blackout i mängder av hushåll tydligen. Värst var väl att vi fick snåla på glassen, eftersom jag inte ville öppna frysen i tid och otid. Och de där fläktarna som vi har i sovrummen gör tydligen skillnad, för jäklar vad varmt det blev där uppe när fläktarna stod still helt plötsligt!!

I morgon ska det visst bli lika varmt igen. Vilket är skönt. Men också jobbigt. Jag behöver iväg och handla i morgon. Kylen gapar oroväckande tom, och vi får över vänner på lördag, så det är verkligen nödvändigt att handla. Men VILL jag hålla på med det i värsta värmeböljan? Och ORKAR jag släpa med mig båda kidsen...? Kanske får ta det där i morgon kväll ändå...? När Maken kommit hem...?

Jaja... det där ordnar sig. I morgon. Nu ska jag njuta av det sista av den här fantastiska kvällen innan jag kryper ner och försöker sova. Jag har jätteont i ryggen och nacken efter Naprapat-Kalles behandling igår. Det gör ont i huden. Som att jag skulle ha tok-bränt mig i solen ungefär. Fast jag inte har det. Jättekonstigt. Det kan visst bli så ibland. Hoppas att det går bättre att sova nu i natt i alla fall. För i morse var jag halvdöd, kan jag säga...

Go' Natt! :-)

Inga kommentarer: