============================================================

torsdag 18 september 2014

A walk down memory lane


Inbäddad bildlänkKolla vad jag upptäckte ikväll!

Man kan nu se den gamla klassiska "Paddington" på NetFlix! Underbart!

Jag minns att jag hade de här sagorna på kassettband hemma och lyssnade på jämt. Jag vet inte vem det är som gör rösten. Vad han heter. Jag minns honom alldeles bestämt, det var en skådespelare som var aktiv på den där tiden. Men vad han heter eller ens om han fortfarande lever, det har jag ingen aning om.

Jag har lånat lite Paddington-böcker till barnen ibland, och jag har märkt att när jag läst dem så har jag anammat själva sättet att läsa som jag hörde på mina gamla kassettband. Liksom "härmat" uppläsaren från min barndom. Så gott jag nu kunnat såklart.

Och nu när jag drog igång första avsnittet på NetFlix hemma ikväll, bara för att kontrollera om det var på svenska eller inte, och signaturmelodin satte igång - då mindes jag VARENDA ton!

Helt otroligt vad vi sparar i vår minnesbank ändå!


Inga kommentarer: