============================================================

torsdag 2 oktober 2014

Äntligen på banan igen!!

God Torsdag!

Sista sjukdagen idag! Absolut! I morgon jobbar jag igen! Fytusan vilken jobbig vecka det här har varit.

Jag inledde den här dagen med en promenad igen. Jag gick upp till spåret som vi har tvärs över vägen. Det är så härligt där uppe. Jag gillar att vara där. Det är lugnt och skönt. Och tyst. Oftast i alla fall. När inte det är fullt med löpare förstås! :-D Men det slapp jag idag.

Ikväll ska vi åka till byggvaruhuset och köpa mer golv till vinden. Sen lär det bli middag på McDonald's när vi är klara. Inte Makens önskemål, utan mitt. Ska vi käka en snabb-burgare så får det bli McDonald's för min del. Det är faktiskt de som har godast glutenfritt bröd tycker jag. Var på Max i somras, och deras glutenfria gick knappt att äta. Skitäckligt! Bara växte i munnen! Uäck!

I helgen har vi fullbokat igen. Jag ska på loppis på lördag förmiddag. Sen ska vi in till Kungliga Hufvudstaden och fira Bästa Morfars födelsedag. Och på söndag ska Dottern på kalas hos en kompis, och efter det ska vi åka och klippa barnen. Någonstans mellan alla de här sakerna hade jag tänkt att vi skulle storstäda huset också. Vädra och skura ut alla baciller, så att säga. Vi får väl se...

Igår fick barnen förresten gå hem själva från skola och förskola! Japp! När Sonens skoldag var slut så gick han till förskolan, som ligger bredvid skolan, och hämtade Lillasyster, och så promenerade de hem tillsammans. SÅ stora nu! Och SÅ stolta de var när de kom hem! Jag också! De ska få göra samma sak idag, tänkte jag. Först var jag jättenervös, man vet ju aldrig vad det finns för galningar där ute, men det visade sig att på den extremt korta väg de har från skolan och hem så hann jag få flera sms från andra föräldrar som hade koll på dem. Så det kändes faktiskt tryggt ändå! Älskar att bo i en liten by där "alla känner alla" gäller. I alla fall i det här fallet! ;-)

Nu ska jag vila lite och sen fixa lite lunch. Avslutar med några bilder från promenaden.

Ta hand om er! KRAM!




Inga kommentarer: