============================================================

fredag 3 oktober 2014

FREEEEEDAG!!

God Fredag!!

Arbetsför! Äntligen! Det känns nästan lite konstigt att jobba nu igen efter en hel vecka borta. Men sååååå skönt! Högarna växer och växer när man inte jobbar varje dag, och det stressar enormt! Så idag blir det fokus på att bara jobba ikapp. Jag har naturligtvis haft koll på mailen även under frånvaron, men det finns att göra... Tro mig...

I natt var jag för övrigt ute och sprang. Ja, faktiskt. Alltså... inte löptränade, utan jag var ute och rände på tomten. Jag vaknade klockan ett av ett konstigt ljud. Det liksom smällde till. Rytmiskt. Jag tänkte först att det var regnet som droppade mot fönsterblecket, men jag gick upp och stack ut huvudet genom fönstret och upptäckte att det var regnet som droppade mot en plastbunke som stod på framsidan. Jag la mig igen och funderade "Orkar jag lyssna på det här i fem och en halv timme till?" Och det gjorde jag ju inte, så jag gick upp, drog på mig skor och gick ut i pyjamas i regnet och städade på framsidan. Passade på att plocka bort allt som eventuellt kunde låta under natten. Ville ju inte behöva gå ut en gång till... Helt galet... Men jag fick ju sova sen, så det var ju värt det! :-)

Igår började jag kolla på andra säsongen av "House of Cards" på NetFlix. Jag har liksom hållit på den karamellen lite. Men precis som jag trodde - så fort jag började kolla så var jag hooked! Jäklar vad bra den är! Jäklar vad bra Kevin Spacey är! Jag får fan gåshud!

Men nu börjar jag jobba, så vi får höras senare!

PÖÖSS!!



"For us trying to climb to the top of the food chain, there's only hunt, or be hunted.
Welcome back!"

Frank Underwood, House of Cards, S02E01

2 kommentarer:

MaraMuffins sa...

Visst är han grym!!!
Jag har börjat att kolla på The Sopranos nu...
Jäkligt bra!
Inne på 3:e säsongen och den håller fortfarande måttet. 😃

Hafen75 sa...

Härligt!

Sopranos äger! Vi är inne på fjärde säsongen nu. Tror jag... Vi plöjer 1-2 avsnitt varje kväll, så det går med en jäkla fart! :-)