============================================================

söndag 5 oktober 2014

Sköna Söndag

God Söndag!

Har just pysslat ihop Dotterns gå-bort-present. Kalas i eftermiddag! Kul för henne. Kul för mig. Blir ett par timmar mamma-fika med de övriga föräldrarna också. Härligt! :-)

Igår hade vi så fullt upp att jag inte hann med att andas knappt. Jag klev upp halv åtta för att dra iväg på loppis. Det blev en del köp till Sonen, mindre till Dottern tyvärr. Ibland är det bara så. Men Sonen fick en ny vinterjacka, ett par tröjor samt ett set med vindbyxa + jacka. Dottern fick tights och ett par tröjor.



Förutom det här så köpte jag lite leksaker också. Det var idel glada miner när jag kom hem i alla fall! :-)

Sen for vi till Donken och åt lunch, för att sedan åka hem till Bästa Morfar som fyllde år. Det var bara vi där, mina syskon åker dit och firar idag i stället.

Sen på kvällen blev det fusk-middag i form av färdiggrillade revbensspjäll från lokala ICA-Butiken. När barnen lagt sig planade jag och Maken ut i soffan och brände av två avsnitt av "Sopranos" igen.

Nu är Maken ute och klipper gräs igen. Han blir väl borta ett par timmar. Sonen är hos en kompis. Dottern sitter och pysslar, och jag går och plockar och städar igen. Jag har faktiskt redan varit iväg och veckohandlat. Det gjorde jag redan före frukost. Man kan väl säga som så, att när Mamman blir liggande sjuk hemma en vecka, ja då blir det inte mycket påfyllt i skåpen. Det ekade tomt, kan jag säga... ;-)

I morgon ska jag till kontoret igen. För första gången på två veckor! Ska bli skönt!

Ta det lugnt! Och ha en go söndag!

BIG LOVE!



Inga kommentarer: