============================================================

onsdag 26 november 2014

Kaos-Onsdag goes uppläxning

God Onsdag!

Idag blev det lite pajko på morgonen, för Maken sov exakt NOLL timmar i natt. Ja, han slumrade lite, men så fort han rörde sig ens det minsta så fick han ont i ryggen. Han tog tabletter både på kvällen och på natten, så i morse när jag skulle gå upp var han helt vimsig och snurrig. Han bara "alltså... du... kan du ta barnen till skolan och dagis - jag kan fan inte stå..."

Såklart jag gjorde. Och han fick vila lite till.

Nu har han fått möjligheten att jobba hemifrån, och det är SÅ SKÖNT! Nu kan han ta värktabletter på dagarna utan att oroa sig över att han ska behöva sätta sig i en bil. Han kan dessutom gå och lägga sig och sova på lunchrasten. Det var som en rejäl sten som släppte när de äntligen fick ordning på den här lösningen. För, som han säger, han KAN ju jobba. Så att behöva sjukskriva sig bara för att han inte kan sova känns så fel.

Men, men... jag blev alltså lite sen till kontoret idag på grund av den smått kaotiska morgonen. Men det ordnar sig. Jag får jobba ikapp hemma ikväll sen. Det ordnar sig alltid.

Igår berättade förresten en kollega att hon och hennes kille har förlovat sig! Japp! Hon friade till honom på hans födelsedag - och han sa JAAA!! Så himla kul! Hon var så lycklig och alldeles fnittrig när hon kom in till mig och berättade. Så gulligt!

Så igår när jag ändå var iväg och gjorde veckohandlingen så passade jag på att plocka ihop en liten "Grattis-till-förlovningen"-presentpåse. Hon fick den i morse och hon blev jätteglad! :-)


Alltså, jag kör på här med julmusik och grejer, men jag får ändå ingen riktig julkänsla. Fattar inte varför?! Kanske för att det är plusgrader och dimma i stället för minus och snö...?! Måste Farbror Rimfrost ALLTID försova sig nuförtiden?! Han kommer insläntrande någonstans i januari och vägrar åka hem igen förrän vi sparkar ut honom i april. Jättedumt! Kom till första Advent, och stanna en bit över sportloven. Sen kan du åka hem och lägga dig igen och skicka hit Tant Tö. Ska vi säga så? Har vi en deal här, eller?!


Inga kommentarer: