============================================================

tisdag 25 november 2014

Kvällen som kom. Och gick.

Alltså, jag var helt seriös i mitt tidigare inlägg, då jag önskade mig sex månaders betald semester i julklapp. Gärna följt av sex likadana månader direkt efter, men just den delen är ju förhandlingsbar.

Jag är så trött!!

Det är mycket på jobbet. Men det känns ibland som att man jobbar och jobbar och jobbar och aldrig riktigt får skörda frukten av allt slit. För det dyker alltid upp något nytt. Bra och dåligt. Men ändå. Det är lite svårt att känna sig motiverad då. Men, men... inte mycket att göra.

Jo! Jag stressade hem efter jobbet och sen for vi till musikskolans uppvisning. De var JÄTTEDUKTIGA!! Stolt som en tupp var jag! Tidigare uppvisningar har jag mest suttit och gestikulerat hej vilt till Sonen och hans kompisar, eftersom de inte alls har varit speciellt duktiga på att lyssna på musikläraren, utan de har varit mer upptagna av att klättra på varandra. Så var det inte idag. Kanske har alla föräldrar, inklusive vi, till slut nått fram till barnen? Eller också har de helt enkelt bara blivit ett halvår äldre... ;-)

Efter uppvisningen åkte vi till pizzerian och köpte med oss mat hem enligt plan. Sen var det ganska brått att få barnen i säng, för klockan hann bli rätt mycket.

Och efter läggning drog jag ner till lokala centrumet för veckohandlingen. Det var rätt skönt ändå att vara där vid den här tiden - inte många människor i butiken alls.

Sen hem, plocka upp allting, plocka ur och hänga upp blöt tvätt, ta fram barnens kläder till i morgon, gå igenom lådan från lekmer.se och kolla att allt verkligen var med - räkningen ska ju betalas i morgon, så det är ju fint om man har lite koll först - och nu har jag precis fakturerat och gått igenom jobbmailen. Dags att sova. Helt klart.

Vi ses i morgon igen!

PÖSS!!



Från dagens shopping:
1. Julkalendrar till barnen - 50 spänn styck! Lite overkill, va? Eller...?
2. På barnens begäran: pepparkakstvål. Jag tvättar händerna i köket from now on... ;-)


Inga kommentarer: