============================================================

måndag 17 november 2014

Status Måndag kväll

Trots stressig eftermiddag så hann jag både hem och fixa middag och komma iväg till Lilla Mammas grav. Tände lite ljus. Planterade en hyacint. Lilla Mamma gillade hyacinter. Sen köpte jag en liten snögubbe som ska hålla förra årets tomte sällskap också.


Tyvärr har jag redan varit tvungen att ta en Citodon för magen.
Lika bra att mota den där förbaskade Olle i grind, så att jag slipper en attack.
Jag tror därför att det får bli en ytterst lugn kväll för mig idag.
Tidig kväll, kanske till och med?

Förr i tiden hade Napoleon namnsdag den 17-november, visste ni det?
Lilla Mammas dåvarande käresta köpte därför alltid en Napoleonbakelse till henne.
Alltid.
Varje år.
I början var det väl ganska gulligt, och ganska gott, men på slutet var det en pina för Lilla Mamma. Han envisades ändå med att köpa en varje år. Trots att hon verkligen inte ville ha. Mupp!!
Ingen var gladare än Lilla Mamma när Napoleondagen togs bort från 17-november, kan jag säga! :-)


Bildcred: Nöjds Konditori

Inga kommentarer: