============================================================

måndag 2 mars 2015

Helgsummering och en halvtaskig start på veckan

God Morgon!

Måndag igen, och jag fick en dålig start på veckan, måste jag säga. Jag har nämligen sovit på soffan från midnatt ungefär. Dottern kom in till oss pga mardrömmar, och som bekant kan jag inte sova om vi ska ligga alla tre i sängen, så... det var bara att ta kudde och täcke och gå ner.

Nu gör hon det här så sällan, så det är inget stort problem, men min sömnbrist och värken i rygg/nacke/axlar är ju inte det bästa sättet att inleda veckan, känner jag.

Idag har jag med mig Makens pilatesboll till kontoret. Jag och en kollega pratade om det där i förra veckan - att fler och fler väljer bort kontorsstolen till fördel för pilatesbollen. Ska vara bättre för hållningen, ryggen, bålen och allt. Så jag tänkte testa. Kanske inte skitsmart i och för sig eftersom jag har så ont idag. Eller så är det svinbra. Vi får se.

Vi kollade klart på "Touch" i helgen och i sista avsnittet satte sig Kiefer Sutherland plötsligt på en pilatesboll!


Sen är det väl så typiskt amerikanarna att göra någonting som ska vara bra träning för kroppen till något alldeles för bekvämt? Jag menar, tanken med pilatesbollen som kontorsstol är ju att du ska använda bålen för att hela tiden justera så att bollen inte rullar iväg. Men i USA hittar man på bekväma sätt att komma runt detta. Fnissigt!

Jaja... även om inledningen på veckan var usel så hade jag ju en riktigt härlig helg, måste jag säga! Lördagen var ju svinmysig med egentid med Maken, middag på restaurang och sen Mello-mys. Bästa lördagen på länge faktiskt. :-)



Igår blev det ju några vändor till Tippen, städning och sådär, men det var riktigt skönt! Det är sååå befriande att åka och kasta skräp! Man känner sig ju fjäderlätt efteråt, på något sätt. :-)

På eftermiddagen kom Lillebror med dina grabbar. Så mysigt! Han ringde i lördags och bara "nämen.. det var bara så länge sen, liksom..." och så bestämde vi att vi skulle ses igår. Som jag älskar de där killarna!

Ni som hängt här ett tag vet ju att Lillebrors fru - och tillika grabbarnas mamma - ligger i koma på sjukhus sedan nio månader tillbaka. Ja... vi kom fram till det igår... Nio månader... Helt galet... Någon gång i framtiden kanske jag, med hjälp av min bror, kan berätta hela deras historia, men inte nu. Det är för nära. För känsligt. Och dessutom är det DERAS historia, inte min.

Men det var hur som helst jättehärligt att träffa dem igår!

Men nu är det jobbe, jobbe som gäller! I kväll åker Pappan med barnen och klipper dem medan jag åker och veckohandlar. Sen ska jag som sagt försöka att komma i säng i tid idag, för jag är löjligt trött... ZZZzzzz....

FRIDENS, vänner!

Inga kommentarer: