============================================================

söndag 26 april 2015

Söndag, Deklarationsångest och Tröttma

God Söndag!

Inledde morgonen med en brakfrukost, som sig bör när man har övernattande gäster. :-) Tack och lov sov alla barnen ganska länge - de gick upp strax före åtta - så min farhåga att behöva gå upp och ta morgon klockan fem var alltså smått överdriven. Pjuh...!

Idag ska jag deklarera har jag bestämt. Kosta vad det kosta vill - nu ska skiten in! Min är klar, men Makens är inte färdig. Visst. Jag skulle kunna bara: "Klara dig själv!", men jag vet ju att han behöver hjälp, så...

Och han har ju enskild firma vid sidan om sitt vanliga jobb, så det är lite knöligt. Och så behöver jag hjälp av Skatteverket. Men de öppnar sin servicetelefon först 12.00 idag, så jag får vackert vänta, med andra ord...

I eftermiddag åker jag och Dottern ut till en av hennes kompisar och fikar lite. Hoppas att vädret håller i sig - vi har sol och värme här idag! :-)

Skönt som tusan, för övrigt, att det är kort vecka nu som kommer. Så vansinnigt trött just nu! Vet inte varför. Jag äter bra. Motionerar i princip varje dag enligt den plan jag lagt upp. Går och lägger mig som vanligt och nattsuddar inte. Så varför? I fredags höll jag på riktigt på att somna medan jag satt och jobbade! Riktigt obehagligt! Jag brukar ju piggna till när våren kommer! Och jag äter ju dessutom D-vitamin varje dag, så... jag fattar ingenting... :-(

Men hörrni - jag piper iväg och fixar lite lunch till lilla Plopp nu innan jag kan göra klart deklarationerna! Så får vi höras senare!

KRAM!

Inga kommentarer: