============================================================

fredag 3 juli 2015

Fredag på hemmakontoret

God Fredag!

Här sitter jag och jobbar idag. Ganska najs, om jag får säga det själv! :-)

Igår när vi kom hem från fritids/dagis så hoppade vi ner i poolen, jag och barnen. Så jäkla skönt! I förrgår, när Sonen premiärbadade, var det 22 grader i vattnet. Igår hade det blivit hela 29,5 grader! Alltså... FATTAR NI hur jävla underbart det var?!?!

Och en sak som är galet härlig är ju att Sonen blivit värsta vattendjuret! Han är ta mig tusan mer UNDER vattnet! Dyker. Simmar under vattnet. Hoppar. Står på händer. Snurrar runt. Helt otroligt! Hade någon sagt till mig bara för två månader sen, när han kämpade med sista uppgiften i simskolan (dykningen) att han skulle hålla på så här nu - då hade jag trott att vederbörande fått en eller flera skruvar lösa!

Vet ni vad hemligheten var?

SIMGLASÖGON!

Japp. Han är inte rädd för att vara under vattnet med huvudet, som jag trodde, utan han vill kunna TITTA under vattnet. Då känner han sig lugn och har kontroll, antar jag.

Sent ska den okunnige vakna...

Jaja... I eftermiddag åker jag i alla fall och hämtar Lillebrors båda pojkar på deras fritids/dagis. Sen ska vi käka hamburgare och pommes till middag. Och så ska jag skämma bort dem med massor av glass. De åker vidare till en annan faster senare ikväll, men jag ska njuta av att ha dem här så mycket jag bara kan!

Men för nu så ska jag bara sitta här ute på altanen och jobba. Jobba, jobba, jobba... För nu är det bara en vecka kvar innan jag också får gå på sommarlov! :-)

FRIDENS!

Inga kommentarer: