============================================================

torsdag 5 maj 2016

Dagen i bilder

 God Afton!

Vilken underbart härlig dag det varit idag!
Riktig sommarfeeling har det varit!

Dagen inleddes med go-frulle som vanligt, innan jag och barnen gav oss ut på lite shopping.

 

 Vi åkte till Toys'R'Us och inhandlade inlines-skydd till Sonen.
Dottern fick prova inlines också, men vi hittade inga som passade.
I stället kom hon med med ett såpbubble-svärd.
Och lika nöjd för det var hon. :-)

Sen var vi på ÖoB, Plantagen och Willys också.

När vi kom hem kom ett par kompisar förbi på lite fika.
Och så fick jag en massa plantor!


 Pärontomater, körsbärstomater, tobaksplanta, purjolök och spetspaprika x 2.
Så får vi väl se om jag lyckas få dem att överleva här hemma.
Jag har ju inte de grönaste av fingrar, men jag försöker i alla fall... ;-)

Efter att ha planterat tomatplantorna så sådde jag lite sockerärtor, och sen fick jag äntligen ner blommor i våra blomlådor på framsidan! Har inte haft blommor där på två år nu tror jag...


Förhoppningsvis kan jag så lite gurka och persilja också, för jag köpte sådana frön idag.
Jag har bara ingen plats att sätta dem just nu... Måste införskaffa lite mer lådor tror jag...
 
 Sen blev det riktigt, riktigt somrig middag på altanen!


 Efter maten tog Maken en tur med Stroller Kombi på gräsmattan.
Jag köpte två säckar idag - 1.000 spänn tack så mycket - och de räckte bara till knappt halva gräsmattan. Men det var i alla fall den halvan som är i absolut sämst skick, så det får vi väl vara glada för antar jag...

Och medan han körde Stroller Kombi gick jag lös med ogrässprayen på maskrosorna som inte växer i gräsmattan (för dem hoppas jag att Stroller Kombi får död på).

Inte helt illa dagsverke för en enda dag, tycker jag! :-)

Nu ska vi få barnen i säng, och sen väntar en kväll med Herr Crosstrainer för min del.

I morgon jobbar vi, jag och Maken, och barnen är på fritids.
SEN är det ledigt igen! :-)

FRIDENS!

Inga kommentarer: