============================================================

fredag 1 juli 2016

Statusrapport

En sak glömde vi ju att prata om i morse... Det gick lite fort där...!

Jo, eftersom det är fredag så är det ju också invägning.
Jag hade i vanlig ordning en rätt dålig känsla och ville inte alls kliva upp på vågen, men den pekade ändå lite, lite neråt faktiskt. Det är klart, jag dras med Midsommarmat och dito vin den här veckan, och det märks ju såklart. Nedgången var inte superstor. Men jag har faktiskt uppnått ett DELMÅL nu - jag har passerat MINUS 5 KG!


Det är klart, det låter ju lite och obetydligt, speciellt när man matas med TV-program som Biggest Loser, där de tappar vikt motsvarande en liten treåring varje vecka. Typ. Men ser man på det med lite nyktra ögon så är det ändå så att jag inte hade 80 kg övervikt att bli av med från början, och det får man sätta minskningen i relation till tycker jag. Det, och det faktum att jag medvetet valt att göra detta UTAN ATT BANTA. Jag följer två stycken - i teorin - ganska enkla strategier:

- Portionskontroll
- Motionskontroll

Och med dessa strategier så behöver jag inte BO på gymmet och bara äta alfalfagroddar, tonfisk och kvarg, utan jag kan faktiskt hinna med både jobb, familj och ett socialt liv med kompisar.

Jag har alltså på tolv veckor tappat 5,2 kg. Det är inte riktigt där jag ville vara, utan jag hade hoppats på ett snitt på ett halvt kilo i veckan, vilket hade placerat mig på minus 6 kg nu. Men hey - jag är snubblande nära, och jag ger inte upp!

Nästa delmål är att nå MINUS 10 KG.
Undrar hur lång tid det kommer att ta...?
Med tanke på att fem veckors semester ligger framför mig...?

Jaja... jag kämpar på. Försöker att inte ha FÖR mycket ångest över detta och lägga FÖR mycket  värdering i det hela. Jag gör det här för MIN skull, och ingen annans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejja dig, du är så duktig!!/Maken