============================================================

torsdag 1 september 2016

Hemmakontors-Torsdag och Nostalgi-Torsdag


God Morgon!

Dessa torsdagar på hemmakontoret....! Älskar't! Bara det faktum att jag får sovmorgon gör ju att jag dansar upp på morgonen strax före sex. :-)

Idag är det ridskoledags för Dottern igen. Hon har längtat ända sedan hon klev av hästen i torsdags... Igår var vi och provade ut en ny hjälm till henne. Den jag köpte var för stor, så vi hade en himla tur att en av tjejerna i gruppen hade en vi kunde få. Det här med att låna hjälm på ridskolan känns ju lite... ja... LUS-VARNING, LUS-VARNING, LUS-VARNING...!! ;-)

Igår hittade jag plötsligt vår innekatt ute på tomten!
Jag blev helt chockad! Var tvungen att ta det väldigt lugnt och inte skrämma honom - ville inte att han skulle springa ut i gatan och bli påkörd - och fick tag i honom utan problem. Han var nog lika chockad som jag. MEN, inte långt senare försökte han gå ut igen! Han har fått blodad tand, den lilla tigern! ;-)

I morgon börjar Sonen spela gitarr i musikskolan förresten! Han är supertaggad!
Och igår cyklade han och hans fotbollskompisar själva ner till fotbollsträningen. De hade i och för sig sällskap av en av grabbarnas pappor på hemvägen, men i alla fall. De börjar bli stora...!
Det är lite läskigt tycker jag. Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare, men på sista tiden har jag verkligen känt att det går alldeles, alldeles för fort. Jag tappar liksom bort mitt barn, känns det som. Han är ju fortfarande sig själv. Han är fortfarande min son. Men han har verkligen börjat bli sin egen person, så att säga. Härligt, fantastiskt, roligt. Och läskigt. Allt på samma gång.

Älskar dig, grabben!
Älskar dig så mycket att armarna inte räcker till!


Inga kommentarer: