============================================================

onsdag 21 september 2016

Och så har det gått sex månader - give or take - igen då

God Onsdag!

Idag jobb på hemmakontoret, eftersom Dottern har tandläkartid mitt på dagen. Tack för den...

Jag fick kallelse till ny provtagning häromdagen, så idag var jag iväg och tappade några rör blod igen. Telefonavstämning med kirurgen blir i mitten av oktober. Jag har inte så mycket förhoppningar. Precis som vanligt tror jag att de kommer att säga att mina värden är "något förhöjda", och att vi därmed bara låter saken bero ytterligare ett halvår. Tror vi planerade in en ny bentäthetsmätning 2018 sist vi pratade i alla fall. Alltid något...


 Jag har gått med i en FB-grupp där det är människor från Skandinavien som har just primär hyperparathyrioidism (herregud, nu kan jag skriva det fort utan att staka mig, efter alla år...), mest för att höra andras historier och se om det finns någon med min situation. Men hittills har jag inte sett någon som har sjukdomen men inte fått operera sig. Eller... fått och fått... Jag har faktiskt sagt nej till operation tills de kan lista ut vilken körtel det är som är sjuk. Men, men... det är som det är. Det är ju inte livshotande, och jag får väl vara trött och ha ont i lederna emellanåt. Det finns ju de som har det värre, så att säga. :-)

Efter att jag varit på labb och lämnat blod åkte jag ner till lokala ICA-butiken. Paketet från BonPrix hade kommit! Slet upp allting direkt jag kom hem! Dotterns silver-glitter-klänning till hennes födelsedag var jättefin, men jag är fasen osäker på om den passar... Hon har vuxit så sjukt mycket under sommaren och tidiga hösten så jag kanske måste byta ut den... Ska kolla mot en annan klänning här hemma lite senare.

Själv fick jag hem jeansleggings, tre toppar och min nya handväska. Jag är supernöjd! Och vet ni - alla kläder verkar passa dessutom! Jag går just nu omkring i par av mina nya jeansleggings för att testa. Tänk om jag hittat några som verkligen funkar! Det vore verkligen på tiden! Alla leggings/jeggings jag provar ser ju för jävliga ut i grenen! Men de här ser faktiskt okej ut. Sitter skönt också. Hoppas att de inte töjer ut sig för mycket bara, för då blir de för stora... 


 Men nu ska jag jobba vidare här. Hoppas att ni får en fin onsdag, vänner!

KRAM!

Iförd EN av de nya topparna, och notera gärna:
DEN ÄR INTE SVART!! :-)

Inga kommentarer: