============================================================

lördag 29 oktober 2016

Äntligen Lördag!


God Morgon!

Vilken vacker, solig höstmorgon att vakna till! Äntligen - efter allt grått och allt regn! :-)

Planerna för dagen är att städa. Både inomhus och utomhus. Sen tänkte jag laga långkoks-köttgryta till middag också. Så mycket mer hinner jag nog inte med. Dagarna går rysligt fort, eller hur? Men i morgon får vi i alla fall en timma till! ;-)

Igår fick jag en kallelse i brevlådan. Blev lite perplex när den kom från "kortvårds- och uppvakningsavdelningen"... What?!?!?!


Men sen såg jag att den var undertecknad av Osteoporos-avdelningen, så då tänker jag att det troligen är min bentäthetsmätning som ska göras. Och det blir inom 3 månader enligt vårdgarantin, så det tycks bli betydligt tidigare än vad jag hade räknat med. Och det är ju bra. :-)

Igår kväll kom min lillasyster och hälsade på - Bästa Moster! Hon kunde inte fira Dottern när hon fyllde år, så hon kom igår i stället. Och det var såklart supermysigt! Barnen verkligen ÄLSKAR sin moster! Hon är helt fantastisk med dem, och jag är så sjukt glad och tacksam och lycklig för det! Vi har inte så himla stor släkt, och varje relation blir då värd så mycket mer på något sätt... Om ni förstår vad jag menar...?

Nu ska jag dra på mig ut-och-jobba-i-trädgården-kläder och börja röja upp. Ett par svängar till Tippen får det nog bli också - hela garaget är fullproppat med skit...

Ha det! :-)

Inga kommentarer: