============================================================

tisdag 6 december 2016

Tuppe med uppen, sjukdomar och ett snabbt mattest

God Morgon!


Men FATTA att jag faktiskt pallrade mig upp 04.30 i morse igen! Varje tisdag morgon hela hösten har jag lyckats hålla i det här - jag är i alla fall sjukt imponerad av mig själv måste jag säga!

Det blev 7,4 km-varvet igen. Svårt att hålla tempo i tunga skor, skidbrallor och tjock jacka dock, men jag lovar att jag fick svettas ändå... 😂





Så drar veckan igång på allvar nu då!

Idag är det mötesbonanza och julbord.
I morgon är det mötesbonanza och julbord.
På torsdag och fredag är det jobb på hemmakontor och fullt med aktiviteter på kvällstid.
Vi ska nog få tiden att gå fram till jul, ska ni se! 😜

MEN - vi får väl hålla andan och hoppas på det bästa nu...

Igår när jag hämtade barnen fick jag veta att ett barn i Dotterns klass hade spytt på dagen, och att både hon och FYRA barn till hade blivit hemskickade. De fyra hade blivit hemskickade i förebyggande syfte då de hade ont i magen.

Sen kom rapporter från andra klasser där det hade varit kräkfest också, så...

Nu hoppas vi att vi klarar oss... Men jävlar vilken stress-ångest det här ger varje år!

Jag kan fan inte minnas att det gick kräksjuka från oktober - april varje år när jag var liten? Någon annan som minns barndomen så? Jag minns att jag, min bror och Lilla Mamma åkte på magsjuka en vinter då vi var uppe i Värmland och hälsade på släkten. Vi låg och spydde i flera dagar allihopa. Det var efter det bror min slutade äta paj, för övrigt. Han hade ätit smulpaj - blåbär - innan han blev sjuk. Själv åt jag någon grynig äcklig värmlandskorv, och det har jag inte kunnat äta sedan dess. Men det är ju ingen förlust direkt, för det var ju äckligt redan innan... 😂

Men som sagt - i övrigt kan jag inte minnas att vi hade magsjukeperioder då man mer eller mindre kunde RÄKNA MED att bli sjuk när jag var liten. Eller minns jag fel...?

Nu behöver jag i alla fall sluta tänka på kräk, illamående och sjukdomar, för annars börjar till och med jag känna mig sjuk!

I lördags när jag var på "Mat för livet"-mässan fick jag två varuprover från Semper när jag var i deras monter och handlade. Det var såna här:


Bra att ha i väskan, tänker jag.
Bra att ta till i stunder av total hunger och noll tid att fixa eller köpa mat.
Glutenfritt och laktosfritt.
Men jag har inte provat ännu.
Så jag tänker mig den till frukost här i tjänstemodulen.


Eller... nej... det gör jag inte...

Semper - jag gillar era glutenfria produkter jättemycket, och jag köper drösvis av dem normalt - men den här rackarn åkte direkt i soptunnan faktiskt. 😞

Inga kommentarer: