============================================================

söndag 22 januari 2017

Söndagslunken

God Söndag!

Hoppas ni haft en bra helg! Snart är det dags för ny vecka igen - jösses vad tiden går!

Nu i veckan har vi egentligen bara två saker utöver det vanliga inplanerade - i morgon kväll ska Maken ut med jobbet och äta. Jag valde att hoppa över (ja, ni vet ju att vi jobbar på samma företag). Någon måste ju vara hemma med barnen, och jag har inga problem att vara den som tar det. Mycket på grund av att jag just nu helt enkelt inte har orken. Utanför jobbet behöver jag fördela min energi just nu, och då går energin till 1) familjen 2) träningen 3) kompisarna. Och så får det vara ett tag, innan jag hittar energin igen.

Nu kanske man inte ser så himla tydligt på bilden nedan, men lampan jag köpte och ställde i fönstret i vardagsrummet blev riktigt bra tycker jag. Okej, bilden är tagen mitt på dagen, men nu på kvällen ger lampan faktiskt riktigt bra sken. Det är ingen läslampa kanske, men vi slipper sitta i beckmörker...


Det var alltså den här lampan - från Mio - även om det inte syns så bra ovan...


Idag har jag i alla fall hunnit med en PW på 7,5 km. Det var jobbigt - jag höll bättre tempo än på länge, trots full vinterklädesmundering - så jag var helt slut när jag kom tillbaka.

Under eftermiddagen har vi haft en av Dotterns kompisar här, och dessutom har vi såklart haft söndagsfika. Idag med glutenfri äppelkaka och vaniljsås.

Notera gärna längst bak i bild hur kakan ser ut som en jäkla skidbacke!!! 😂😂😂



Nu väntar vi på att söndagsmiddagen - lasagne - ska bli klar. Jag går och plockar lite, fixar tvätten och förbereder morgondagen. Och jag försöker få Maken att sätta sig med ispåse på nacken för att förebygga de problem han GARANTERAT kommer att få i natt efter att ha tvättat av båda bilarna med högtryckstvätten idag. Tyvärr har han förfinat sin teknik att totalt stänga öronen när jag tjatar på honom, så han springer runt och leker med Dottern i stället... Mysigt såklart, men jäkligt dumt för nacken...

Jaja... jag tvingar snart ner honom i soffan - med våld om det behövs! 😉

Trevlig söndagskväll, vänner! 💙💚💛💜


Inga kommentarer: