============================================================

torsdag 19 januari 2017

Status: Oklart

Började kolla på "This is us" på TV3. Trodde de skulle köra ett avsnitt, men det var två. Jag är jättetrött, men jag vill ändå kolla. Den är bra. So far. Tror på den.

Det var ju himla märkligt det här som hände. Med febern. Den kom. Den däckade mig. Och sen försvann den lika snabbt som den kommit. Bara sådär.

Jag har dock väldigt ont i magen. Fortfarande. Vill inte gärna äta eller dricka, då det verkar göra saken värre...

Vad är det här för skit egentligen...?

Idag har jag fötresten fått lite ny information rörande min sjukdom. Ni vet? Primär Hyperparathyrioidism?

Jag har ju sagt blankt nej till operation, eftersom de inte kan hitta vilken körtel som bråkar. Men nu har jag fått veta att det ofta är så att man inte kan se detta på ultraljud eller isotop-röntgen. Och att många har fått tjata sig till operation ändå. Och sen mått mycket bättre.

Så frågan är - ska jag kräva en operation ändå? Trots att de inte i dagsläget vet vilken körtel det är som är sjuk? Vad riskerar jag då? Om de är inne och gräver i min hals i blindo? Och vad riskerar jag om jag väntar ännu längre?

Just nu lider jag inte jättemycket av sjukdomen. Tror jag. Tröttheten kanske beror på något annat? Att jag är gammal kanske? Eller stressad och utarbetad? Eller att jag bara sover för lite? Och lederna? Det kanske är vanlig artros?

Ja... Jag vet inte, jag... Jag för nog sova på saken. Några nätter. Och så måste jag prata med min nya kirurg.

Jaja... Tankar, tankar, tankar...

God Natt, vänner!!


Inga kommentarer: