============================================================

torsdag 19 januari 2017

Torsdag, feberfri och underhållande snåljåpar


God Morgon!

Feber, feber, feber... Sen gick jag och la mig klockan sju igår kväll. Helt slut. Helt genomfrusen. Ont i varenda muskel. Ganska ynklig faktiskt.

Men nu är jag feberfri!

Vi får väl se hur den här dagen fortsätter, men just nu känns det som vanligt igen.
Väldigt märkligt egentligen...
Kanske var det bara en 24 timmars-bugg?
Jaja... skönt i så fall!

Igår när jag låg här och halvsov i soffan satte jag på en dokumentär på NetFlix.
Den hette "Den som spar han har" tror jag.
Handlade om snåljåpar och kupongjägare i Storbritannien.
Jag kan i och för sig förstå till viss del, det är fan lite kul när man lyckas göra bra klipp, men att jaga klipp på saker man inte ens behöver, det blir ju lite larvigt.

De följde en man som inte köpt eget kött på många, många år. Han åkte i stället runt och plockade upp roadkill på vägarna och åt det i stället. Det var fasaner, duvor, ekorrar... allt möjligt.


Med feberfrossa i kroppen och dessutom lätt illamående var det inte lätt att låta bli att känna sig lite äcklad. Alltså... så här... kött som kött, kan man ju tycka. Men jag tänker på att det är just roadkill. Hur fräscht är det? Fyllt av både bakterier och insekter och allt eller? Brrr.... Nä... Inget för mig...

Sen var det ett par som skulle gifta sig och som ville spara in pengar på det. Snittbröllopet i Storbritannien går lös på strax under 25.000 pund. Det här paret landade på typ 1.500 pund. Hur man gjorde? Tja... man la bröllopet en onsdag mitt på dagen, så att kyrka och festlokal skulle vara i princip gratis. Man gjorde all dekoration själva. Man bjöd inte på alkohol utan hade köpt in storpack av någon läsk. Tja... allt möjligt... Och de såg ju lika lyckliga ut som alla andra som har stora, pampiga, dyra bröllop, så... ingenting konstigt med det.

Och så var det familjen där mamman jagade kuponger som en galning och betalade nästan noll för flera stora kundvagnar med mat. Man hade dessutom stängt av sin värmepanna hemma och värmde upp bara med solpaneler på taket. Vilket ju kan vara vanskligt i Storbritannien vissa delar av året. Så ibland fick de helt enkelt låta bli att duscha. För vattnet var för kallt...

Jaja... jag gillar klipp precis som vem som helst.
Men det här var ju mer underhållande än inspirerande, om man säger så...

😂

Inga kommentarer: