============================================================

söndag 19 februari 2017

Och så plötsligt, ba...

... så hittar man det här. När man försöker ta reda på om det är dumt att ta Citodon mot min magvärk.
En kvinna jag ställt fråga om magsår som inte läker. Undrar om Citodon kan vara boven. Läkaren säkert nej. Citodon är skonsam mot magen. 

Men några saker kan påverka hennes magsår. Bakterierna, medicineringen, stress, alkohol, rökning. Och så det här: "ett högt kalkvärde i blodet..."









Och plötsligt kändes det som att jag fått rätt till slut. Att jag har IBS må vara sant när det gäller tarmarna och så. Men de märkliga attacker jag fått, med start ungefär samtidigt som jag fick min diagnos "primär hyperparathyrioidism", har inte känts som IBS. Det har känts som något helt annat. Det har känts som den magkatarr jag hade som ung. Fast värre.
Nu har jag kollats för magsår en gång. Men vem vet...? Den kollen gjordes månader efter en attack, så hur ska man veta?

Jag måste ta upp det här med min läkare när han ringer i vår för provtagning och uppföljning.

Inga kommentarer: