============================================================

söndag 19 februari 2017

Kan vi prata om det uppenbart doucheiga beteendet här?

Så jag låg i soffan och slötittade på något program om några Kardadhians. En av dem hade tydligen fött sitt andra barn och höll på att amma fortfarande. Under en sekvens pratar hennes snubbe om att han tycker att hon inte anstränger sig tillräckligt för att gå ner i vikt igen.

Senare i programmet frågar han varför hon går på stranden i strandklänning i stället för i bikini. Hon suckar lite till svar.

Ännu lite senare står hon på en våg och väger sig. Syrran är där också. Och snubben. Han undrar hur mycket hon vägde när de träffades för många år sen. Det diskuteras lite, och man landar någonstans mellan 43 och 45 kilo.

Då säger det jävla klapptäet: "Nämen 42 kilo vore ju drömmen."

Drömmen?!?
För vem?! Honom?!

Jag kan meddela, att dels vill han alltså att hans fru ska vara underviktig (hennes BMI skulle hamna på 18,8 vid den vikten), och dels menar han att han tycker att hon inte var smal nog ens när de träffades och blev tillsammans!!!

När systern sen säger, och det här är min egen tolkning, att han är en douche, svarar han med ett "men alltså, jag motiverar bara dig att nå den vikt jag vet att du vill ha och mår bra av".

Jävla typiskt mobbbar-svar! "Jomen jag kallade ju dig för äckliga gris genom hela högstadiet för att jag ville motivera dig att vara hälsosam - fattade du inte det, va va va...?"

Jamen dra för fan UR vad jag är trött på idiotiska mobbare som på riktigt tror att de över huvud taget har någon som helst rätt att lägga dig i hur andra lever! Vill jag ha din jävla åsikt så ber jag om den! Och fortsätter du att gömma dina egna vidriga värderingar bakom en "jag-gör-faktiskt-dig-en-tjänst"-fasad, så får du faktiskt räkna med en pungspark. Okej?!?

Inga kommentarer: