============================================================

tisdag 7 februari 2017

Status: Tröttmössa

Så idag var det en lite halvjobbig dag får jag erkänna.

Redan före lunch var jag och magen osams. Den blåste upp sig som en jäkla ballong, och jag svär att mina kollegor kunde höra hur det slog och smällde där inne, trots att jag stängde in mig på tjänstemodulen. Saaatan vad ont det gjorde!!

På vägen hem höll jag så på att somna vid ratten två gånger, och jag var därför alldeles svettig när jag kom till skolan för att hämta barnen.

Väl hemma fick jag lägga mig på soffan och vila. Det händer inte så ofta. Jag brukar kunna hålla ut, trots tröttheten. Men idag var det klippt omöjligt.

När jag la mig ner bara snurrade det i skallen, och efter ett tag hörde jag bara barnens lek på avstånd, eftersom det surrade så mycket i öronen.

Jag sov såklart inte, men jag vilade. Och det behövdes tydligen.

När Maken kom hem beordrade han mig att gå och lägga mig tidigt. Det var inga diskussioner. Så nu ligger jag här.

Hoppas att den här mörka vintern snart är slut, för då blir jag säkert piggare igen.

Sov Gott!!

Inga kommentarer: