============================================================

tisdag 28 mars 2017

Dagens


God Tisdag!

Kolla på bilden ovan! Visst kan man se att mitt högra öga inte mår bra? Jag är lite skelögd ser det ut som, och ögonlocket ser svullet ut tycker jag. Det är ju mitt högra öga som bråkar med mig, och trots att jag varit både hos optiker och ögonläkare så är det inte som vet vad det är för fel. Jag trycker i ögondroppar och ögonsalva, men det löser inga problem mer än tillfälligt. Jag får nog ringa och boka ny tid hos läkaren för vidare utredning... Hypokondrikern i mig skriker: "DET ÄR BERGIS CANCER!!!"

Jaha, och nu när solljuset kommit åter borde jag ha blivit pigg som en mört. Men så blev det inte. I stället är jag tröttare än någonsin. Jag vill bara sova hela tiden. I morse var det väldigt svårt att komma upp ur sängen, och när jag satt i bilen på vägen till jobbet fick jag kämpa hårt för att inte somna. Ja, ända tills jag blev BRUTALT LIVRÄDD när ett rådjur bestämde sig för att hoppa rakt över vägen PRECIS FRAMFÖR min bil! Jag hann tvärbromsa - tack gode gud för bra däck och inget vinterväglag - och sen var jag skakis hela vägen till jobbet. Så sjukt läskigt! Men jag vaknade i alla fall! Ordentligt!

Men hörrni! Berättade jag att jag var ute och sprang igår? Nähä - men det var jag!

Jag passade på att ta en runda i spåret på lunchen, eftersom jag ändå jobbade hemma. Det var jätteskönt att kunna springa uppe i skogen igen! Det har jag inte gjort sedan snön kom i november. Nu blev det inte någon jättelång runda, men det berodde bara på att jag sprang fel... Jo... Jag hade glömt att det varv jag egentligen ville köra har två "öron", så jag sprang tillbaka efter bara ett öra. Men, men... det blir ett längre varv nästa gång. Förhoppningsvis redan på torsdag, men det beror väl också mycket på väder och vind.

Målet är som sagt att jag ska klara av åtta km i spåret innan året är slut. Just nu känns det HELT OMÖJLIGT kan jag meddela. Men jag ska verkligen göra mitt bästa, det lovar jag!

Nu måste jag jobba vidare här.
Och ta nässpray.

Ta hand om er!

💙 💚 💛 💜

Inga kommentarer: