============================================================

onsdag 29 mars 2017

Mitt-vecka och snart efterlängtad helg!


God Morgon!

Fast egentligen är det väl bättre med "God Förmiddag" nu. Tiden bara springer iväg och jag har jääääättemycket att hinna med på jobbet den här veckan! Det knepigaste är att även om jag i många fall kan planera mitt jobb helt och hållet själv, så är det inte alltid så. Nu behöver jag till exempel sitta och vänta på underlag från andra. Och sånt är väldigt jobbigt tycker jag. Jag vill ha gott om tid på mig att göra ett bra, grundligt och genomarbetat jobb, och då vill jag inte få in underlagen fem i tolv, så att säga.

Men det ordnar sig säkert. Det brukar ju det. Jag får slita hund de här dagarna som är kvar av den här veckan, kanske jobba lite kvällar, och sen firar vi in helgen med att gå på KÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll hos vännerna på lördag! Äntligen dags för en ny KÖÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll! Det var på tok för länge sen sist! Tror att senaste träffen var hemma hos oss i oktober förra året, så det är verkligen på tiden!

Nästa lördag ska jag och en kompis ta med oss M, vars 40-årsfest jag var på i början av mars, på lite äventyr. Jag vill inte skriva här vad vi ska göra, för även om risken är liten så kan det ju vara så att hon tittar in här och det vore så trist om jag avslöjade i förväg. Men jag rapporterar som vanligt efteråt!

Och sen är det påsklov! Barnen är lediga, men jag och Maken har inte bestämt än vem som ska vara hemma. Jag tror att han får vara det. Han har mått så himla dåligt på sista tiden, med ryggen och nacken, att han nog behöver vara hemma lite mer än vad jag behöver.

Sen är det dags att fundera på sommaren också. Det är väl hög tid till och med. Vi brukar ju mest vara hemma och hänga vid poolen, men en liten semestertripp behöver vi göra också känner jag. Komma bort lite. Få lite nya intryck. Vi har varit på Astrid Lindgrens värld, Legoland, High Chaparall och Barnens Gård. Vi är inga karusell-människor, så att besöka Liseberg och liknande ger oss inte så mycket.

Har ni några förslag på bra semesterresor för oss? Två vuxna, två barn, en katt. Ja, katten kanske vi kan få in på något pensionat eller så, men om inte så behöver vi få ha med oss honom.

Tacksam för tips!

KRAM!

💙 💚 💛 💜

Inga kommentarer: