============================================================

söndag 26 mars 2017

Helgen som gick

Men god Söndag!

Den här helgen sprang liksom iväg från mig!

Igår for vi och köpte ny cykel till Sonen. Det var dags nu. Vi lyckades dessutom kliva in i en utförsäljning, så det var nedsatta priser på allt! Toppen ju! Han fick en ny Crecent som var jättefin. Han var nöjd.

När vi kom hem fanns det inte jättemycket tid att hinna med några snabba ärenden, men jag lyckades ändå köpa 2 x födelsedagspresent till idag (Sonen har varit på två kalas idag), 1 besök hos veterinären för inköp av veterinärfoder till Katten, 1 besök hos Apoteket samt en blixtvisit till lokala ICA-butiken för inköp inför kvällen.

15:45 var det samling för hela gänget som skulle mot Friends Arena och VM-kvalmatchen mellan Sverige och Vitryssland. Jag hade letat upp min gamla fotbollströja från 2005 och hade självklart på mig den!


Om jag fick korrekt information så var det 25-26 grabbar, och lika många vuxna som hängde med igår. Och jag var den enda morsan. Annars var det idel pappor överallt. Så var det med den jämlikheten... 😉 Nämen skämt åsido, jag var väl inte så förvånad egentligen. Men ändå.

Det var himla mäktigt att komma in där på Friends Arena - shit vad stort det är! Jag har bara varit där en gång förut, och det var när jag var på ett Melodifestival-genrep förra året. Men då var det svårt att få kläm på hur stort det faktiskt var. Det var mörkt och stora delar av läktarna var ju avstängda pga scen och så. Men igår... Wow!


Det var ju kul att det blev en så rolig match också - den slutade ju 4-0 till Sverige! Och det var skönt att det ändå var en lugn och trevlig tillställning. EN bengal slängdes in, och den kom liksom ingenstans och störde ingen, så tji fick de bråkstakarna.

Kan tänka mig att det är mycket mer bråk och sådär på derbyn. Nu med en landskamp så hejade ju merparten av publiken på samma lag, så...

Idag har vi, förutom att jag flängt och kört Sonen till två olika bowlingkalas, varit hemma på tomten och hängt. Dottern har haft med sig klassens kompis "Apis", som får följa med en elev hem varje helg, och han har fått både rensa ogräs...


 ... hänga med på en cykeltur i det fina vårvädret...


... och ta igen sig i hängmattan efter allt slit.


Själv har jag hängt ut årets första laddning med tvätt på tork i solen - ett väldigt tydligt vårtecken! Och så har jag köpt fröer som vi ska börja driva upp här hemma nu. Tomater, ärtor, gräslök och persilja fick det bli.


Jo! Och så har jag faktiskt köpt mig en ny handväska också!


Ja... min gamla tappade ju helt sonika ena handtaget för en dryg vecka sen, och sedan dess har jag fått klämma ner pluskan och mobilen i en typ partyväska jag haft på fest. Det får plats ungefär NOLL och ingenting i den, så ni kan ju tänka er hur kul jag haft det...

Nu håller jag på med middagen, och jag gissar att vi alla kommer att plana ut tidigt ikväll. Maken har jobbat i trädgården hela dagen, så hans rygg håller på riktigt på att gå av nu. Han gick upp och satte sig i ångbastun för en stund sen, och jag gissar att jag får bära ner honom till sängen om en stund.

I morgon kommer jag att jobba hemifrån, då jag blev inbokad på Dotterns uppföljningssamtal i skolan 13:50 i morgon. Jag förlorar så mycket tid på att åka från kontoret mitt under pågående arbetsdag sådana dagar, så det är skönt att möjligheten att jobba hemifrån finns. Jag får mycket mer gjort på det sättet.

Hoppas ni haft en fin helg ni också!
Nu taggar vi ny vecka, eller hur?!

💙 💚 💛 💜

Inga kommentarer: