============================================================

fredag 26 maj 2017

Kläm-Fredag, BH-snack och ett efterlängtat köp






God Morgon!

Tuppe med Uppen idag, då - jobbdag som det är för vissa... Jag börjar inte förrän 08.30 egentligen, men eftersom Dottern började hosta kvart över fem blev det liksom som det blev. Så jag gick upp.

Idag måste jag ner på centrum. Igen. Jag noterade igår att jag faktiskt inte har någon vettig vit BH att ha under blusen jag ska ha ikväll. Eftersom jag använder sport-BH varje dag så har jag inte en uppsjö vanliga BH:ar att ta till, direkt. Så nu måste jag ge mig ut och shoppa.

Jag hatar att prova BH (också). Ingenting sitter någonsin varken snyggt eller skönt. Dessutom vägrar jag vanlig modell i ryggen, utan behöver ha band som sitter i kors, och då är utbudet begränsat. Det är faktiskt efter stark rekommendation från min kiropraktor för många år sedan som jag slutade med vanliga BH-band. Han sa nämligen att en av de största källorna till att kvinnor har ont i axlar och nacke är just våra BH:ar. För om man är formad som jag, dvs som en flaska, så glider ALLA BH-band ner från axlarna hela tiden. Varpå man spänner sig för att hålla banden uppe = smärta och huvudvärk.

Så. Därför är det nästan bara sport-BH som gäller för mig nuförtiden. Men det skapar ju onekligen lite bekymmer när man för en gångs skull vill klä upp sig lite fint... 😂

Igår beställde jag förresten - ÄNTLIGEN, om ni frågar Sonen - en varsin Fidget Spinner. Hade ingen aning om att de där prylarna, som egentligen handlar om att sysselsätta rastlösa händer från början, hade blivit en sån succé! Vi har varit runt på flera leksaksaffärer, men de är slut överallt. Hittade dock på coolstuff.se igår, så jag skyndade mig att beställa.

 
Jag förstår att formuleringen ovan får det att låta som att den otacksamme Sonen tjatat sig till den här beställningen, och att jag liksom "gav med mig" och köpte till honom, men så är det inte. Han har själv försökt att köpa en på flera ställen, utan framgång, så jag beställde åt honom på mitt konto hos Cool Stuff. (Syrran ville också ha då.) Men de betalar fortfarande med sina egna, sparade, pengar.


Ikväll blir det som sagt 40-årsfest hos A. Barnen sover borta. Men eftersom Sonen har samling på byn för fotbollsmatch i morgon bitti klockan 09.00 blir det ganska mycket Lugna Gatan för mig ikväll. Bästa Morfar kommer ju dessutom ut tidigt bara för att kolla på matchen, så det finns inte ens på kartan att ställa in. Bara att bita ihop och köra, helt enkelt.

Hoppas att ni får en bra Kläm-fredag! Antar att många, men inte alla, är lediga idag?

KRAM!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: