============================================================

torsdag 25 maj 2017

Status: Semesterfeeling

God Kväll!

Hoppas att ni haft en fin Kristi Himmelsfärdsdag. Är ni lediga även i morgon? Maken och barnen är lediga, men jag jobbar. Men jag jobbar hemifrån, så det känns helt okej. Sovmorgon och sitta i uterummet och jobba klagar jag INTE på!
Igår var vi iväg och beställde ny spis. Det går fortfarande att använda plattorna på den spis vi har, men jag tror att det är en tidsfråga innan de bränner en säkring de också, så det var liksom lika bra att få det gjort. Har vi tur kommer den redan i mitten av nästa vecka. Fram till dess får vi leva utan ugn. Så idag har jag varit på byn och veckohandlat mat som inte kräver ugn. Det blir en del grillat de kommande dagarna alltså... 😂

Sen gick vi till Pizza Hut och åt middag. Det var verkligen evigheter sedan vi var på Pizza Hut senast, så det var lite kul. Barnen åt varsin pizza och jag och Maken beställde in en Combo Platter. Den är egentligen för en person, men det räckte gott och väl till oss båda. Det var kycklingvingar, ribs och någon form av ugnspotatis. Gott. Och alldeles lagom.

Förutom att handla mat var jag också ute efter något fint till festen i morgon. Det tog en stund, men jag kom hem med det här:


I vanlig ordning är det väl kanske inte det mest färgglada, men jag tyckte om det. Bakom blusen hänger en svart kjol som var superskön. Jag är normalt väldigt försiktig med vita kläder, eftersom jag HATAR när man ser igenom tyget. Och det gör man ju alltid nuförtiden. Så kanske måste jag försöka ha ett tunt linne under? Eller...?

Sen var vi iväg till några vänner som ville bjuda på fika - glass och jordgubbar blev det.


Gissa om det blev mycket sommar och semesterfeeling?! Åh vad jag längtar till semestern nu! Det är flera veckor kvar, men det kommer nog att gå ganska fort ändå. Snart är vi där. Och vad värre är - snart är semestern över också! 😂 Just nu har vi som sagt inte jättemycket planer för ledigheten. Och det blir nog inte så mycket heller. Mest hänga hemma. Så jag hoppas att vi får fint väder! Sol, bad, hängmatta och grillat - då är jag nöjd!

Nu gör vi strax kväll här. Ska försöka komma i säng i tid själv också. Annars orkar jag ALDRIG med någon fest i morgon kväll! Tant behöver sin skönhetssömn ju! 😂

Ta hand om er!

PÖSS!!

 
PS: Kolla vad fint det blommar i trädgården nu, förresten! Älskar't! 



💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: