============================================================

onsdag 24 maj 2017

Tom-peng-pung, semesterlängt och en WBW

God Morgon!

Halvdag på hemmakontoret tillsammans med hostig tjej idag då. Hon är feberfri, men hostan hon har gör att hon inte orkar så mycket. Igår hade Pappan försökt ta med henne ut på en cykeltur, men de hade fått vända hemåt igen, för hon bara hostade av ansträngningen. Tror dock att hon är piggare idag. Verkar så. Men eftersom hon har lov nu torsdag-fredag så tyckte jag att det var bättre att hon fick hålla sig hemma sista dagen också, så hon blir frisk på riktigt.

Idag måste vi åka och kika på ny spis. Vi är lite oense om vad vi ska ha. För mig är det helt nödvändigt med dubbelugn, som vi har idag, medan Maken tycker att det viktigaste är att det är en induktionshäll. Man kan såklart köpa en kombination, och få båda delarna, men då får vi hosta upp ungefär 16-18 tusen... *host host*

Lägg till det betalning av semesterstugan i Leksand, veterinärbesök och service av min bil, som alla skall betalas under den kommande veckan, så förstår ni vilket party det är i in pluska just nu... Jeeezz... En får hoppas att skatteåterbäringen kommer snart...


På fredag ska vi på 40-årsfest hos en kompis, jag och Maken. Barnen sover hos kompisar. På lördag ska Bästa Morfar hälsa på, och han kommer redan tidigt för att kunna titta på Sonens sista hemmamatch för terminen. Och på söndag ska Dottern på bowlingkalas.

Sen är det inte långt kvar till skolavslutningen! Herregud vad tiden går... Nu får ju inte barnen sommarlov på riktigt förrän vecka 26, de får gå på fritids fram till dess, men ändå. Bara att slippa läxor och andra måsten är ju härligt för dem såklart. Och för oss, ärligt talat. Just nu är jag i så stort behov av semester så det är helt galet! Semester från jobb, semester från läxorna, semester från aktiviteter, semester från alla måsten egentligen. Och det tror jag att barnen också har.

Men nu ska jag jobba vidare här. Men jag avslutar med en WBW (Way-back-Wednesday) till den här dagen för fem år sen, då det var förskolans dag och jag skickade iväg en Teenage Ninja Turtle och en Pippi Långstrump till förskolan. Det här kan faktiskt vara ett par av mina absoluta favoritbilder på barnen. 😍


Hoppas att ni får en fin dag!

Ta hand om er!

💗💗💗💗

Inga kommentarer: