============================================================

måndag 11 september 2017

Ny vecka, ny ångest


God Måndag!

Är som sagt inte ens lite utvilad idag, men det hade jag väl inte räknat med heller efter den här helgen. Sovit som en kratta och gått upp i svinottan. Städade nästan hela lördagen, och sen hängde på Turbo halva dagen igår. Lite jävla less är jag också, för övrigt. Städade som en galning i lördags, och trots det såg det lika jävligt ut redan igår igen. Jag. Orkar. INTE!!!

Den här veckan är fullspäckad, som vanligt.

Måndag: Fotbollsträning och storhandling
Tisdag: Utvecklingssamtal med Dottern samt klippning av barnen
Onsdag: Inskrivningssamtal på kirurgavdelningen, fotbollsträning och förhoppningsvis löpning
Torsdag: Fortsatt besök hos tandläkare/tandhygienist för Sonen, samt stallhäng med Dottern
Fredag: Pjuh... lugnt än så länge!
Lördag: Hemmamatch i fotbollen
Söndag: Nervöst sammanbrott inför måndagens operation


Jomen jag är såklart jättenervös. Jag är rädd för att bli nedsövd. Jag är rädd för att det ska göra ont efteråt. Jag är rädd för att de inte ska hitta den rätta, sjuka körteln och ta bort alla fyra. Eller så kanske de bara syr igen och låter mig återgå till nuvarande läge om de inte hittar rätt? Jag är orolig för att sova på sjukhuset. Jag vill inte dela rum med en massa andra. Jag vill kunna slappna av. Ja... ni hör ju... Nu ska jag på inskrivning på onsdag, så då får jag väl passa på att ställa en massa frågor så att jag kan känna mig lite lugnare sen. Som att det kommer att funka på mig...

Nu behöver jag verkligen plocka fram de där mentala verktygen som jag använder i jobbiga situationer! Jag försöker se operationen som en vägbula. Något jag måste över och förbi bara. För bortom vägbulan finns allt som jag är så glad över - min familj, mitt hem, mina vänner... - och det är där fokus ska ligga.

Kämpa...!

Jaja... men det är en hel vecka kvar, och jag kan inte sitta och böla ner mig i det är nu. Då får jag absolut ingenting gjort här!

Förresten - innan jag går - såg ni att SVT plötsligt kör vidare "Morden i Midsomer" nu helt plötsligt? I somras körde de fyra avsnitt av nya säsongen, och sen var det stopp. Och så drar de igång NU? I september? Det somrigaste man kan tänka sig - i september! Ur led är tiden...

Men igår bäddade vi i alla fall ner oss i sängen och kollade in den buttraste Barnaby jag sett på evigheter. Bra sätt att fortsätta låtsas att sommaren hänger utanför sovrumsfönstret. 😄





💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: