============================================================

fredag 13 oktober 2017

Fredag, proppfull helg, efterlängtad leverans och en ny politiker


Freeeeeeeedag!

Jamenjagveeeeeeet! Tjatigt värre! Varje fredag samma sak - glädjeyra över att det är just freeeeedag! Och jag förstår att det då verkar som att jag hatar mitt jobb eller så, men det är inte sant. Jag gillar mitt jobb. Jag har ett bra jobb. Men jag gillar min familj, mina vänner och mitt hem MER. Jag älskar mina helger! Även om helgerna ofta är späckade med en massa måsten som man aldrig hinner med. Jag älskar helgerna ändå.

Den här helgen blir det mycket av allt. Ikväll ska Dottern på discokalas hos en klasskompis. I morgon har Sonen fotbollsavslutning och efter det har vi tidigt födelsedagsfika för Dottern. Mina bröder och deras familjer kommer. Sen på söndag fyller Dottern år, och vi ska iväg och ha kalas på Turbo Adventurezone. Det blir 12 barn totalt, inklusive Sonen och en kompis. Det blir bra.

Så nu på lunchrasten måste jag fixa en present till kvällens kalas, och sen fixa en sista grej till på söndag. Jag hoppas att jag hinner med... Annars har jag morgondagen också. Förutom att jag måste hinna baka också... och städa... ja... ni hajjar... 😂

💗💗💗💗

Igår fick jag till slut ÄNTLIGEN leverans av mina krämer som jag beställde - och betalade - i september. Jag vet inte vad som hände. Jag la beställningen, betalade med kortet, pengarna drogs, och sen hände INGENTING. Ingen orderbekräftelse, ingen leverans, och alla varor låg kvar i varukorgen dessutom... Så jag fick kontakta företaget och be dem kolla upp, och så igår kom allt. Det var väl något datastrul får jag gissa. Så länge de löser allting så är det inget att bråka om - saker händer. Men det är skönt att ha riktiga grejer till ansiktet igen! 😊


💗💗💗💗

Hör på morgonTV att Martin Melin - ni vet, polisen och Robinson-vinnaren, ger sig in i politiken. Han ska kandidera till riksdagen för Liberalerna. Han, precis som många andra, har ledsnat på saker som inte funkar, och tänker att "jag har massor av kunskap, jag kan verkligen bidra till förändring!". Och det är ju bra. Ädelt. Och lite gulligt. Men jag tror tyvärr inte att det kommer att ge ETT SKIT. Utom möjligen att det kommer att ge den gode Martin ett magsår. För att jobba politiskt är inte som att sitta och skriva debattartiklar och arga inlägg på sociala medier. Att jobba politiskt handlar om kohandel. I mångt och mycket tror jag det i alla fall. Och det är därför allting tar sån jäkla tid. Det är därför beslut tas och sen rivs upp igen, bara för att skrivas om och antas igen. Och rivas upp igen. Det är därför det är vilda västern. Och en raka-rör-person som Martin Melin kommer att få ett bryskt uppvaknande tror jag. Men absolut - KÖR PÅ! Man vet ju aldrig...

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: