============================================================

måndag 16 oktober 2017

Helgen som gick

God Måndag!

Vi har lagt en riktigt händelserik helg bakom oss!

I fredags var det dags för Dottern att pipa iväg på discokalas hos en klasskompis. Jag var på lokala centrumet och fixade lite ärenden på lunchen, så då köpte jag lite glittriga kalaskläder till henne också. Sicken böna! 😍


På lördagen skulle vi ta emot min lillebror och min storebror och deras familjer. Så jag fixade fika. Dottern, som vi firade en dag tidigt, fick beställa tårta. Och det blev en kärleksmumstårta. Båda barnens favorit.


Det var himla mysigt att träffa brorsorna! Vi träffas inte så jätteofta nuförtiden. Ni vet, alla har sina liv och det rullar på. Alla har barn, aktiviteter, jobb och hem att ta hand om, så det är inte alltid så lätt. Så det var jättemysigt att träffa nästan alla igen! Storebrors fru var bortrest, och Lillebrors bonusbarn var inte heller hemma, men resten kom!

Lillebror och hans sambo hade med sig present till Mamman och Pappan också! 😍  Uppskattat!


På lördagskvällen, efter att gästerna åkt hem, åt vi middag i soffan framför finalen av "Dessertmästarna". Så himla mysigt. Och dessutom vann vår favorit också, så allt var lyckat!

Sen satt vi en stund och kollade på roliga klipp. Förr tyckte barnen mest om att kolla på Fails-klipp, men vi har gått över till att kolla på "People are awesome"-klipp. Det är mycket roligare att kolla på människor som lyckas med saker som är helt otroliga, än att se folk slå sig halvt fördärvade på att vara idioter. Faktiskt.

Sen fick vi barnen i säng, och jag och Maken kollade in en ny serie på NetFlix: "Mindhunter". Den handlar om två FBI-agenter som på 1970-talet börjar titta på psykologin bakom några av de värsta brotten de stöter på. Intressant. Inte speciellt rafflande action direkt, men som sagt. Intressant. Vi får se om den lyfter. Har sett tre avsnitt nu, och... ja... kanske...

Sen igår var det ju Dotterns åttonde födelsedag! 😍 Och som vanligt skulle hon väckas med skönsång, fika och presenter.


Fast vi var riktigt, riktigt oproffsiga i år, måste jag säga... Först hade jag bommat att slå in ett paket, så jag skulle tyst som rackarns smita upp och slå in det utan att det hördes alls. Och det gick sådär... För jag skulle bära upp present, tejp, sax, assiett med tårtbit samt en tändare, och samtidigt försöka öppna trappgrinden. Med en hand. Ljudlöst, alltså. Och ni kan ju tänka er... Men jag kom upp och slog in paketet i alla fall, och sen "Psssssst!!!"-ade jag till Pappan och Sonen att komma upp med resten av paketen. Någonstans mitt i trappen tappade Pappan två paket i högen, och de dunsade ned för trappan. Tack och lov var de inte ömtåliga... Och sen fick Sonen lite bråttom, så han rusade lite för snabbt mot Dotterns sovrumsdörr, medan vi andra inte var speciellt redo, så när han hade kommit halvvägs in i rummet drog jag igång "skönsången" borta från trappan ungefär - lite i smått panik... Men, men... hon verkade nöjd ändå, Lill-Sockan, så det blev väl bra till slut ändå. 😂


Hon fick väldigt mycket fina presenter. Tyckte hon själv i alla fall. Hon fick en ny (begagnad) mobiltelefon, som hon blev väldigt glad över. Hon fick några "glimmisar" - något jag inte ens visste vad det var innan hon önskade sig det - och sen var det mest hästprylar. Som en stallväska, laddad med hästgodis och ryktborstar. Och så fick hon några hästböcker, en hästplansch, en stalltröja och en ny stalljacka:


Sen var det dags för kalaset! Hon hade bjudit alla tjejerna i klassen + en gammal klasskompis. Totalt var de 10 tjejer. Jag hade bokat för 12 barn, så Sonen och en kompis fick haka på också. Sen kom två syskon till som vi fick fixa för också. Taskigt att utelämna dem liksom... En heldag på Turbo Adventurezone blev det - och det var lyckat värre!


Hon hade superkul - och det hade alla kompisar också tror jag. Jag fångade i alla fall inte upp något annat när jag pratade med dem eller föräldrarna.

Sen när kalaset var över åkte vi hem, alla supertrötta och barnen dessutom genomsvettiga... Dottern fick bestämma middag, så som vi brukar göra vid födelsedagar, och hon ville ha "plockmat". Tyvärr kände jag inte att jag hann eller orkade det efter en heldag på Turbo, så jag frågade vad hon ville ha näst-mest i så fall. Och då ville hon gå på vårt lokala steakhouse. Så då gjorde vi det. 😊


Gott som sjutton! Och efter middagen åkte vi hem och tog efterrätten där - glass med chokladsås - framför lite mer "People are awesome" tills det var dags att lägga två riktigt, riktigt trötta barn.

Fullspäckad och härlig helg kom till ett ändå plötsligt slut, och nu har vi en ny vecka framför oss. En ICA-matkasse-vecka, så jag ska plocka upp kassen i eftermiddag. Sen har Maken en ny ryggbehandling idag också. På onsdag är det musikskola och fotbollsträning och jag ska försöka springa igen. Sen på torsdag är det stallet igen, och sen är det en lugn helg. Det enda inbokade nu till helgen är att Bästa Morfar kommer, liksom min lillasyster, och firar Dottern.

Hoppas att ni hade en fin helg också!

KRAM!

💗 💗 💗 💗


Inga kommentarer: