============================================================

torsdag 19 oktober 2017

Höst-torsdag, löpning och nya vänner

God Morgon!

Här vaknade vi till nollgradigt och frost på bilen... Tur att det också är en mycket vacker höstdag, med klarblå himmel och strålande sol, för annars hade det här varit en tuff väderdag... Ja, jag vill också ha vinter. Men inte än... Inte alls än... Lagom till december vore fint dock. Och sen snö, sol och några minusgrader fram till efter sportlovet. Sen får våren komma tycker jag.

Upp med en hand alla som tycker att jag borde få planera och bestämma vädret från och med nu!!

Igår kväll blev det en löprunda som planerat. Medan Sonen hade fotbollsträning gav jag mig ut. Det blev fem kilometer, men inte med världens bästa tid. Jag fick stanna två gånger. En gång för att telefonen ringde och jag var tvungen att svara. Sen en gång direkt efter, för att jag fick sån sjuk håll att jag inte kunde andas. Märkligt... Men jag körde på i alla fall, och det blev en rätt skön runda ändå.


Men sen blev jag helt genomsnorig på kvällen! Det bara kliade och kliade och rann och jag nös stup i ett så jag trodde nästan att jag dragit på mig en förkylning också. Men min kropp verkar reagera lite så här när jag pushar mig själv som jag gjorde igår. Minns när jag fick typ feber en natt efter en tuff löprunda också här i höstas... Så sjukt...! 😂

Och snart är det helg också! Det blir en ganska lugn sådan för oss. På söndag kommer Morfar och Moster hit och firar Dottern, så det blir lunch och fika. På lördag kommer en kompis till Dottern hit. Det är en flicka som började i klassen nu efter sommarlovet. Familjen håller på och bygger hus i byn, så de har inte flyttat hit ännu. Det är helt sjukt vad snabbt de där två tjejerna hittade varandra! De är som hink och spade redan! 😍

Ikväll blir det stallet för mig och Dottern, och Pappan och Sonen får fixa middag från matkassen. Idag blir det stekt kapkummel med potatis och hemgjord remouladsås. Det såg ganska enkelt ut på receptet. Och gott. Så vi får se.

Nu jobbar vi vidare hörrni!

KRAM!

Inga kommentarer: