============================================================

måndag 20 november 2017

Ny vecka, nya plågor

God Måndag!

Idag: isvatten till frukost.

Ja, magen min bråkade ju hela dagen igår, och inte blev det bättre... Jag fick feber igår kväll och låg och frös som en galning under inte  mindre än TRE tjocka täcken. Två Alvedon och en natts sömn rådde dock bot på just den saken. Hyfsat i alla fall.

Men till jobbet kommer jag ICKE idag... Jag har redan varit på toaletten två, tre gånger sedan jag gick upp, och det kommer nog att hålla på en stund. Mår inte illa eller så, men det bökas något vansinnigt i magen, och jag kan absolut inte ge mig iväg någonstans... om vi säger så... Så jag jobbar på så gott jag kan på hemmakontoret idag. Finns inget alternativ faktiskt.

Och så vaknade jag till snötäckt mark i morse också! Bara att dra på sig raggsockarna! Lite skönt ändå. Det blir ju ljusare med lite snö på marken. Men jag såg att prognosen säger är att det blir kallt idag och i morgon, sen blir det regn och flera plusgrader. Bajs...


Helgen som gick var väl ganska bra tycker jag. Men också full av kaos... Min vän som jag var på akuten med i torsdags fick för säkerhets skull också RYGGSKOTT igår eftermiddag. Riktigt illa också. Hon blev stående vid sin diskbänk och kunde över huvud taget inte röra sig alls. Så jag sprang och hämtade grannen som är massör, och så fick han komma och hjälpa henne. I alla fall hjälpa henne bort från diskbänken och lägga sig i en avlastande ställning. Men bra är hon ju inte på långa vägar...

Alltså... KAN MAN ens ha så mycket otur som hon haft på sistone?!?! Det gör så ont i hjärtat att se henne så här... Jävla skit-kroppar att bråka ibland alltså...! 💔

Eftersom jag själv var lite småhängig hela dagen igår blev det inte så mycket vettigt gjort heller. Hade tänkt både städa och åka till Tippen. Inget av det blev gjort. I stället låg jag och slumrade framför "Vampire Diaries" - ja, jag började om med den serien igår - tills ryggskottskaoset kickade in. På kvällen ville Dottern bada skumbad med mig, så trots min noja (jag får för mig att badkaret ska braka igenom golvet... så sjukt dumt, jag vet...) kröp jag ner och det var såklart mysigt. Men kanske att febern inte mådde jättemycket bättre av det...

Men i fredags kväll valde vi i alla fall att tända upp utebelysningen inför vintern. Det blev genast lite mysigare då också!


Men nu ska jag jobba vidare här. Få undan det mest akuta. Och så får jag hoppas att magen skärper till sig under dagen. Jag har varken tid, ork eller lust att vara sjuk nu!

KRAM!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: