============================================================

fredag 15 december 2017

Fredag, slutspurt och ett julbordstips

God Morgon!

Fredag igen, då! Härliga, underbara fredag!!

Gårdagskvällens julbord satte sina spår... Nädå, jag var spik nykter, så ingenting sånt. Jag körde ju hem. Däremot - julmat...! Wow... ja, det är ju inte riktigt det bästa som finns för en mage som min... 😂  Men jag grundade fint med smärtmedicin innan jag gick och la mig igår, så jag tror ändå att jag lyckades hålla det allra värsta borta. Även om jag sov som en riktig kratta...!

Ikväll ska en av Sonens kompisar sova över. Det blev hastigt bestämt igår kväll. Det var inte mina planer från början, men de behövde hjälp, och då ställer man upp. Jag själv ska ju upp i ottan och åka till min nya arbetsplats tidigt i morgon bitti igen, så det blir Pappan som får hålla koll på gänget hela dagen i morgon. Stackar'n...! 😂

Sen är det ÄNTLIGEN sista veckan för barnen nästa vecka. Tre dagar + skolavslutningen på torsdagen, sen får de gå hem på långt, välförtjänt jullov. Under nästa vecka ska vi också förbereda julmaten, köpa och pynta julgranen och kolla in de viktigaste julfilmerna: "Ensam hemma" och "Ett päron till farsa firar jul". Då blir det RIKTIG julstämning ska ni se!

Men just nu ska jag jobba vidare. Så jag lämnar er med lite bilder från julbordet igår. Det var väldigt bra! Rekommenderas varmt till alla som är på jakt efter ett mysigt ställe med god mat, vackra lokaler och bra personal - Wärdshuset Lasse-Maja i Barkarby utanför Stockholm. 😍

Fridens, vänner!

  Jag hade tyvärr glömt att ta med mina laktos-tabletter, så jag fick
ta det lugnt med dessertbordet... Mjölk & grädde i det mesta gjorde
att jag bara smakade lite, lite grann. Men det jag smakade på var
fantastiskt gott!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: