============================================================

tisdag 12 december 2017

Snö, snö, härliga snö! :-) Och råd i en ögonfråga.

God Tisdag!

ATT få vakna till snötäckt mark igen! Underbart! 😍




Det var såklart en utmaning att ta sig till jobbet med bilen idag, men det hade jag räknat med. Tack och lov var de andra trafikanterna lugna idag, och det blev inga idiotomkörningar eller så. Skönt!

Men hörrni - är det NÅGON där ute som vet något om hur man blir av med irriterande ryckningar i ögonen? Jag har haft problem med det länge, på olika ställen, och i omgångar, men nu börjar det bli helt galet! Nu har jag fått ryckningar i själva ögonlocket på det ögat där jag dessutom har mycket problem med smärta (ni minns?). Det gör att varje gång det rycker så börjar det också svida i ögat, och då måste jag lyfta i ögonlocket för att få bort smärtan, och då rycker det i ögonlocket igen och så... ja... ni fattar...

HUR BLIR MAN AV MED RYCKNINGAR I ÖGONEN?!?!?!

Jag har försökt googla och då får man svar som "sluta med koffein" och "stressa mindre" och "sov". Jahaja... det verkar ju lätt... Koffeinet är väl inte så stort problem - dricker knappt kaffe - men stress och sömn... Det är ju värre med den varan... om man säger så... Mycket stress, lite sömn... Men finns det INGENTING ANNAT man kan göra? Någon som vet?

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: