============================================================

fredag 16 februari 2018

Fredagskänslan nu och då

God Fredag!

Idag faller snön sakta utanför fönstret. Det ska bli kallare igen, har jag läst på väderapparna, så vi får väl hoppas att det kommer så pass mycket snö att det blir lite liggande i pulkabacken igen.

Igår satt jag hela dagen och testade en ny programvara, och en sak kan jag i alla fall med styrka konstatera - jag är INTE lämpad för att jobba som testare...! Herregud vilket stressigt jobb...! Jag stressade upp mig jättemycket för varje liten grej som inte funkade. 😂 Och så är det ju med nya programvaror - det är därför man testar dem - men jag blev bara superstressad av det! Kanske var det därför jag mådde så fruktansvärt dåligt igår. Jag hade så sjukt ont i magen - och medicinen hade inte hjälpt- så jag fick lägga mig en stund på soffan och bara andas innan vi åkte till stallet, jag och Dottern. Och sen hann vi knappt komma ut i stallet så släppte allting. Smärtan, stressen och hjärtklappningarna. Jag säger ju det - hästar och stall är fasen den bästa terapin EVER!!

💗💗💗💗

Men vet ni vad jag upptäckte igår, då?! Mitt absolut bästa sätt att inleda helgen - "Property Brothers" på Kanal9 - är slut för min del! Varför? Jo, för att den här och nästa vecka är det jävla OS - och då utgår mitt helg-start-program! Och det ligger ju såklart inte på Dplay för streaming heller. Och sen när jag bytt jobb kommer mina arbetstider inte att vara desamma som nu, så jag kommer inte hinna hem i tid. Så det var det, liksom. Skit. 😂 Men visst, det är ju bara att hitta en ny fredagstradition. När jag var ung och bodde hemma fortfarande, då infann sig fredagskänslan när radioprogrammet "Metropol" kom på. Är det någon av er som minns det? Niklas Levy och Ingvar Storm som satt och jiddrade, spelade musik och hade roliga gäster. DET var fredag för mig, det!



💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: