============================================================

måndag 19 februari 2018

Lite om igår, i brist på annat

God Måndag!

Här har vi sportlov den här veckan, men både jag och Maken jobbar ändå. Jag håller ju på att avsluta på min arbetsplats - bara en och en halv vecka kvar nu - och Maken har helt enkelt fullt upp ändå. Men barnen får slippa fritids och vara hemma på sportlovet. Maken är ju placerad på hemmakontor, förutom när han har kundmöten, så det går ganska bra att de stannar hemma. De sköter sig själva väldigt mycket och behöver inte "passas" på samma sätt längre. Älskar att ha större barn! 😊

Jag har nu två dagar med min ersättare igen, så det blir bra. Hon är som sagt duktig, och jag är inte speciellt orolig egentligen. Bara stressad. Men, men... det är som det är.

Dottern åkte ju på feber igen, det gjorde hon. Igår morse hade hon 38,8 och var väl inte superpigg. Hon var ju piggare än jag hade varit vid den temperaturen. Jag hade legat i fosterställning och gråtit redan vid 37,8 så... 😂

Jag använde i alla fall stora delen av dagen igår åt att tvätta, vika tvätt och faktiskt BÄRA UNDAN TVÄTT. Jomen jag är så trött på att allting bara ligger i högar i tvättstugan eller i korgar lite varstans. Jag orkar fan inte...! Så lagom till sportlovet, då det alltså råder noll och ingen stress alls att hitta kläder på morgonen, hittar paltorna in i garderober och lådor. Bra, va...?

Sen for jag iväg en sväng till Tippen i vanlig ordning. Ni vet, det där som alltid blir fullt på en vecka - pappersinsamling, pappersförpackningar, plastförpackningar etc. Skönt att få in en rutin att åka varje vecka faktiskt. Efter att vi fick tömma tvättstugan i samband med utbytet av pannan så vill jag INTE tillbaka till det som var då - skräp upp till knäna ungefär... Det var fullständigt kaos, om ni frågar mig.

Sen tog jag en tripp till DollarStore och bunkrade lite...


Fast den egentliga anledningen till besöket på DollarStore var faktiskt att jag ville köpa något till fönstren i sovrummet. Det är helt tomt där annars - inte ens gardiner har vi i väntan på att vi ska få upp garderobsväggen och den lösningen. Så det blev lite sånt här. Och jag blev ganska nöjd ändå.


Sen fyllde grannfrun år igår också. Men eftersom vi har feberstuga hemma så ville vi inte gå dit och smitta, utan vi promenerade bara över på kvällen och lämnade en gåva och sjöng lite. Jag hade plockat ihop en påse med vegangodis och köpt en liten tulpan. En kruk-tulpan! Har aldrig sett förut! Supergullig, tyckte jag! 🌷



Och till middag överraskade jag familjen med det här - vegetarisk schnitzel!


Vi är ju inte superduktiga på att äta vegetariskt, men jag vill gärna få in det. En till två dagar i veckan vill jag att vi äter vegetariskt, men det är svårt. Jag skulle inte säga att jag är motarbetad, men Maken gillar verkligen inte smaken. Han tycker väl att det mest inte smakar någonting alls... och han hymlar inte med det direkt.

Och sen på kvällskvisten, efter besöket hos grannfrun, blev det semmelfika. Mums!



Nu sitter jag här i soffan och ska jobba lite innan jag lägger barnen. Dottern sitter och pysslar här bredvid. Jag har så mycket att få klart nu, och två dagars utbildning av ersättare tar dyrbar tid. Självklart är det fortfarande viktigt med den tiden, men jag får väldigt mycket att ta igen också. Och då är det skönt att det är sportlov så att vi slipper den värsta kvälls-stressen i alla fall.

Ta hand om er, vänner!

KRAM!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: