============================================================

torsdag 22 februari 2018

Slutspurt och bara slut (i huvudet)



God Morgon, vänner!

Nämen alltså, jag sover fan inte längre... Jo, det är klart att jag sover, men jag sover lite. Vaknar alldeles för tidigt och kan inte somna om. Fast jag är dödstrött. Antar att det är stressen över att byta jobb som spökar helt enkelt. Det känns som att jag vill ha koll på varenda liten detalj här innan jag lämnar av, och det kommer jag inte att ha. Och då går kontroll-freaket i mig upp i atomer...!

Men det blir bättre snart. Om en vecka sitter jag på mitt nya jobb i Gamla Stan i Stockholm och försöker komma in i allt. Det ska bli roligt. Och läskigt. Och spännande.

Hörrni - har ni hört vad Trumpen har kommit med nu då? I kölvattnet efter den senaste skolskjutningen - i Florida den här gången - har protesterna mot landets vapenlagar gått i spinn. Det är ju en diskussion som kommer efter varje skolskjutning (alltså... är det en mening man någonsin trodde att man skulle uttala - "efter varje skolskjutning"...?), och den här gången är folk inte bara ledsna. De är arga. Förbannade, rent av. Och då kommer responsen:

1. Bättre bakgrundskontroller vid vapenköp. Mer koll på köparens mentala hälsa. Etc. etc. etc...
2. Lärare skall få bära vapen, för att kunna skydda eleverna.

Läs den igen.

"Lärare ska få bära vapen - för att kunna skydda eleverna."



Så lösningen på vapenproblematiken i USA är alltså MER VAPEN I SKOLORNA?!?!

Nej, då håller jag med den här tjejen, som häromdagen praktiskt taget välte Twitter med sin pungspark till vapenälskarna i USA:





💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: