============================================================

onsdag 21 februari 2018

Jobbe Jobbe


God Morgon!

Varför har man (jag) inte läppstift oftare? Den här varianten fick jag i min senaste GlossyBox och jag tycker att det är jättefint.
Men jag vet faktiskt varför jag använder läppstift så sällan. Det är för att det är jättefint på morgonen när jag kletar på det, men ganska snabbt blir det fult. Det klumpar ihop sig och lägger sig antingen som en rand längs läppens kant, eller så blir det "grynigt". Samma sak med alla läppstift. Vad gör jag för fel?

Idag kör jag järnet här fram till lunch, sen åker jag hem och jobbar. Jag har fortfarande en hel del saker jag kan riva av på distans. Maken har möten i eftermiddag, så då vill jag åka hem så att barnen inte är ensamma för länge. Ja, de har ju sportlov den här veckan.

Nästa vecka blir det - förhoppningsvis - mest städning på kontoret för min del. Det är en del arkivering kvar och en del högar som ska bort, men sen får det vara nog. Sen vill jag fokusera på det nya! Torsdag den 1:a mars smäller det! 😊

I morse lyssnade jag på senaste avsnittet av "P3 Historia" - om Pocahontas. Superintressant. Inte för att jag på något sätt antagit att Disney's version varit historiskt korrekt, men det är ju skönt att få höra historien berättad av proffs helt enkelt. Älskar P3 Historia! Inte bara för att de är så kunniga, de är också sjukt duktiga berättare och programmen är dramaturgiskt fantastiskt komponerade. Dessutom gör det ju ingenting att de har inte ett så litet mått av humor. Kolla t ex hur de teasade om avsnittet om Pocahontas på FB. 😂



Men nu kör vi, vänner!

PÖSS!

💗 💗 💗 💗

Inga kommentarer: