============================================================

söndag 14 oktober 2018

Helgens

Söndag kväll.
Barnen ligger i sina sängar.
Paketen är inslagna.
Lill-Sockan kommer inte att somna än på länge, gissar jag...! Nio år... Hon börjar bli stor...! ❤

Igår var det full rulle hela dagen. Jag var iväg på födelsedags- och kalasärenden hela dagen. Från tio till halv fyra ungefär. Presenter och kalasprylar skulle införskaffas. Och sen skulle vi på kräft-kalas hos vänner i princip direkt när jag kom hem. Vände praktiskt taget i dörren...

Jag åt ju inte kräftor, utan jag hade med mig egen mat. Rostbiff, potatissallad,  taboulleh, ägg, skagen... lite allt möjligt.

Proppen gick totalt ur mig redan vid halv nio, men jag höll i en stund till. Vi hade trevligt som vanligt - det var inte därför jag slokade - men till slut fick vi göra kväll.

Idag blev fotbollsträningen inställd, så jag fick en "ledig" dag. Ägnade den åt att slå in paket, fixa trollstavar till kalaset, förbereda godispåsar till kalaset, och provbaka kakan vi tänkte göra på kalaset. Eller... Sonen bakade - jag var bara behjälplig där det behövdes. Vilket var väldigt lite.

En glutenfri spindelvävs-tårta blir ju toppen på ett Harry Potter-kalas eller hur?!

I morgon blir det jobba hemma, dagen till ära. Allt för att kunna vara hemma på morgonen och sjunga ( 😱😱 ) för Dottern innan skolan börjar.

Nu, däremot, lockar sängen... Jag har nått höst-trötthetens hemska tid, och har nu alltså att se fram emot flera månader av totalt zombie-liknande tillstånd... Hoo-Ray... 😴😌

Inga kommentarer: