============================================================

onsdag 21 augusti 2019

Magsår på ingång och Serieavslutning


Jahaja... då är hösten igång på allvar, då. Och med den kommer väl det välbekanta men oj så ovälkomna stress-magsåret... Men det kommer nog tidigare än förra året.

Anledningen är att det GRIS-stora jobb jag gjorde i oktober förra året, när magen pajjade, gör jag i år redan nu.

Men jag har i alla fall bättre koll i år, eftersom det är år 2 för mig nu, så jag hoppas slippa lägga lika mycket tid nu som då. Men jag räknar med att behöva jobba hela helgen... Typ. Och säkert hela nätterna...

Man jag ska på match på lördag, samt åka och köpa löparskor till Sonen. Han, precis som alla andra fotbollskillar i hans ålder, har fått problem med fötterna. Så nu måste han ha skor med bra stöd, så att han pallar att ha fotbollsskorna på träning och match.

För att rensa kropp och knopp från stress och tankar tog jag en kvällspromenad med familjen. Så skönt! Sensommaren är så galet fin, när den vill! 😍


Nu ska jag gå och göra mig klar för kvällen. Tidigt, kan tyckas. Men innan allt är klart - förberedelser inför morgondagen, städning av köket, dusch och högläsning... ja... då är klockan minst halv tio.

Och då MÅSTE jag se klart sista avsnittet av "Orange is the New Black"!

Jag har ca en timme kvar. Och om de nu inte fuckar upp den timman TOTALT så kan nog den här serieavslutningen gå till historien som en av de bästa!

För att avsluta serier är ju något som tydligen är JÄÄÄÄTTE-svårt. Kolla bara på "Lost" till exempel...! Fyfan vilket skit-slut! 💩 Samma med "How I met your mother"... 😵

Men vilka har lyckats då?

Tja... "Vänner" t ex. De hade ju ett jättebra slut på serien tycker jag!

Men vilka mer...?

❤💜🧡💛💚💙

Inga kommentarer: