============================================================

tisdag 20 augusti 2019

Onda Ögat


Okej...

Tänk bort rynkor, påsar, svarta ringar, utsmetat smink och allt sånt. Och bara titta.

Ser det här ögat ut att göra ont?

NEJ EXAKT!!!!

I flera års tid har jag dock haft problem med just det här ögat. När jag försöker öppna det när jag vaknar gör det så ont att smärtan känns i hela skallen. Jag KAN inte slå upp ögonlocket, ens med våld, för det gör så ont! Så jag får försöka stänga av mobillarmet i blindo, med tårarna sprutade, och hoppas på det bästa.

Oftast går det över ganska snabbt - ett par minuter kanske - men idag var det helt sjukt! Jag kunde knappt köra ner till tåget för jag hade så ont. Och då hade jag alltså varit vaken och uppe i 45 minuter...

Jag har varit hos optiker och hos ögonläkaren. I omgångar. Ingen vet vad det är för fel.

Synen är okej.
Tårproduktionen är okej.
Hornhinnan är okej.
Allt är okej.

Förutom att det varje morgon (och när jag får lite, lite för mycket tryck på ögat) känns som att det ligger en matsked grus innanför ögonlocket, dårå...

Jag har provat alla ögondroppar på marknaden. Och det är skönt att droppa i när det gör som ondast. Men det hjälper egentligen inte mot grundproblemet.

Så vad tusan gör jag...?

😢😢😢😢😢

Inga kommentarer: