============================================================

söndag 11 augusti 2019

Semester2019 - Göra-sig-redo-för-återgång-söndag

Min vana trogen har jag ägnat den här sista lediga dagen åt att förbereda inför den stundande hösten.

Jag har tvättat.
Jag har vikt tvätt.
Jag har burit upp och hängt in tvätt i garderober.
Jag har städat.
Jag har varit på tippen.

Så här fint har vi just nu. Jag tänker njuta. För barnen och Maken är ju hemma måndag-tisdag, och det är väl bara en tidsfråga innan det ser ut som innan jag började igen... 😉


Jag städade också barnens rum. Jag inser att jag säkerligen bli beskylld för att curla barnen nu. Men till saken hör att det liksom var läge för lite större städning, typ plocka ur ribb-botten i sängen och dammtorka golvet under och sånt, så jag ville ogärna lämna det i deras händer...

Men det blev ganska okej till slut va...?



Hmmm.... ganska tydliga teman i båda rummen... 😂

Och Henkes signerade bilder lär hänga uppe på hedersplats tills Dottern kommer över ett signerat porträtt av Daniel Radcliffe, och Sonen en signerad bild av Ronaldo... 😂

Nu väntar middagsfix och sen hoppas jag att jag ska kunna komma i säng och få en (tillräckligt) god natts sömn innan klockan klämtar för uppstigning i morgon.



Tack, sommarlovet 2019! Det har varit härligt! Och jag längtar redan till nästa! 😊

🌞🌞🌞🌞🌞


Inga kommentarer: