============================================================

söndag 24 november 2019

Helgen ❤

God Söndag!!

Det här varit lite stiltje här sedan mitt "taggiga" inlägg häromdagen. Förstår om det verkar som att jag typ gett upp eller så. Men så är det inte. Det har bara varit lite mycket att stå i.

I fredags pajjade magen ur helt när jag skulle sova, och det slutade me sätt jag satt i soffan och profylax-andades fram till halv tre på natten...

MEN - positivt hära - jag ANDADES mig igen om hela episoden! INGEN smärtmedicin!! Jag höll visserligen på att spy av smärtan fyra gånger, men ändå! Heja mig!

Sen på lördagen hade vi årets sista KÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll här hos oss. Vi värmde upp uterummet dagen till ära och det var såklart en suuuuuper-mysig kväll!!


 

Vi bjöd på en variant av Beef Wellington, där vi bytte ut den traditionella svampröran mot en röra gjord på lök, vitlök, timjan och västerbottenost. Till detta serverades potatismos kryddat med västerbottenost. Så. Sjukt. GOTT!!!

Till efterrätt blev det en mini-tårta med sockerkaka, chokladkaka, chokladglasyr och toppad med Daim-grädde, strössel, hallon och något vi valde att kalla för "Nougat-knorr".

Det blev en relativt tidig kväll - tror gästerna drog vid tio/halv elva - men när vi väl städat undan och fått barnen i säng hade väl klockan närmat sig halv tolv...

Vi har börjat kolla på en ny serie på HBO - "Watchmen" - så vi kollade på två avsnitt. Jag trodde att om jag bara såg dessa skulle jag TILL SLUT fatta vad serien egentligen handlar om.

Det gjorde jag inte... 😂

Idag har vi tagit sovmorgon, följt av långfrulle fram för TV:n. Framåt eftermiddagen blev det söndagsfika i uterummet - grannarna kom över - och och det var såklart supermysigt!


Generellt har vi alltså haft en väldigt lugn och chill söndag. Så skönt! Och så nödvändigt ibland!

Nu väntar en ny vecka med nya tidiga morgnar... 😴😴😴 Inte så mycket nytt under solen egentligen. Jobbe, jobbe bara... På fredag drar Maken till Norge igen. Jag ska julpynta klart. Och Dottern ska ha en kompis på övernattning.

På lördag ska Dottern med Bästa Morfar på "Sweden Horse Show".

På söndag har Maken kommit hem igen, och vi tänkte fira Första Advent genom att åka in till Kungliga Hufvudstaden och titta på julbelysningen och julskyltningen, och besöka julmarknaden i Gamla Stan.

Men det är då.
Det här är nu.
Och nu ska vi avsluta helgen med "Solsidan".

Ta hand om er!


❤🧡💛💚💙💜

Inga kommentarer: