============================================================

lördag 8 februari 2020

☆ Lööööööördag! ☆

Löööövlig Lördag!!

Lätt bästa dagen på veckan! Vi inledde - jag och barnen - med långfrulle framför Nyhetsmorgon. Idag blev det Nutella-toast, jordgubbar och apelsinjuice. Lyx!

Jag känner mig alltid så pigg och redo att ta över hela världen på lördagsmorgonen! Jag städade köket. Tog hand om en maskin tvätt som jag förprogrammerat redan igår kväll. Åkte till Tippen med skit. Drog till Centrum och köpte lördagsgodis tillsammans med Dottern. När vi kom hem för en timme sen var jag så trött, och hade så ont i huvudet, att jag ville kräkas lite, lite grann... Faan också vad jag hatar att inte känna mig som mig själv...! Men det kommer väl tillbaka... så småningom...

☆☆☆☆☆☆

Har ni börjat planera er sommarsemester än? Jag ser fler och fler lägga upp på sociala medier att de bokat resa, planerat campingsvängar etc... Blir SJUKT stressad...! Har ingen aning om vad vi ska hitta på! Vi är ju oftast hemmavid, men en liten sväng iväg vill vi gärna göra varje år i alla fall. Men vad ska vi hitta på i år...?!

Förra året var vi i Spanien ju. Men i år hann vi inte boka någon av lägenheterna innan de blev upptagna... Så... vad gör vi i år...? Har ni tips...?

Funderar på London och The Harry Potter Tour... Men jag vet inte...

Vi har gjort Leksand Sommarland, Astrid Lindgrens värld och High Chaparall. Och våra barn är inte riktigt karusell-typen så Liseberg och sånt är helt bortkastat...

Vad ska vi hitta på...?!?! HJÄÄÄÄÄLP!!!

☆☆☆☆☆☆

Resten av den här lördagen ska jag, uppenbarligen, vila. Jag får ICKE bukt med huvudvärken. Jag vet att jag kanske borde ligga i ett mörkt rum och bara låta allt läka, men tyvärr så rullar ju liksom livet vidare ändå. Alldeles oavsett om jag mår dåligt eller inte. Så jag gör så gott jag kan. Men det tar tydligen tid, detta...

Men, men... En får vara glad att en har stora barn, som i och för sig inte är HELT självgående, men som ändå inte kräver 100% av mig 24/7. Det underlättar ju onekligen...

Nu vilar vi. Okej...?



♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: