============================================================

söndag 9 februari 2020

Sega Söndag

Men Gu' vilken tråkig dag detta blev...!!
Alla är sega. Maken är ju alltid seg, men jag är fortfarande inte 100% i skallen och får huvudvärk ju längre dagen går. Dottern vaknade med ont i halsen och är allmänt risig. Det är bara Sonen som är i full galopp...!

Jag passade i alla fall på att ta en riktigt lång promenad runt byn idag. Hann lyssna på 3 av 4 delar i P1 Dokumentärs serie om Gamers. Riktigt bra! Riktigt otäck! Och riktigt viktig för oss föräldrar med barn ute på nätet! Lyssna om ni har möjlighet!

☆☆☆☆☆☆

I morgon jobbar jag hemma. Dottern har utvecklingssamtal på morgonen, och då är det mer effektivt att jag jobbar hemma i stället för att ta en massa tid till att sitta och pendla in till kontoret.

Nu är ju Dottern hängig idag, men om hon inte blir SUPERSJUK under natten så kör vi mötet ändå, och sen får hon gå hem med mig.

Sonen hade ju den här skiten förra veckan så... det är bara att vara glad att det inte är magsjukan eller den vidriga flunsan (med dryga 39 graders feber), vilka båda snurrar runt på byn just nu...

☆☆☆☆☆☆

Igår såg vi klart på serien "The Spy" på Netflix. Den var så sjukt bra! Det är en historia jag måste erkänna att jag inte kände till sedan tidigare, och den görs väldigt bra här! Dessutom gör Sacha Baron Cohen en skådespelarinsats utöver i alla fall mina förväntningar. Jag gillar inte honom annars - har aldrig fattat storheten i AliG, Borat och Brûno - men här är han helt enastående! Allt är förlåtet!

Se den!

Nu ska jag ta och fixa fram middagen här. Skaka liv i familjen och sådär.

Lämnar er med en bild från promenaden idag.


♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: